شناسهٔ خبر: 28216755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله کعبی:

رهایی از جهل، فساد و کسب قدرت ویژگی نهضت حسینی است

آیت الله کعبی با بیان اینکه باید مفاهیم، مبادی و اصول نهضت حسینی را دریابیم، گفت: رهایی از جهل و فساد و کسب قدرت و بکارگیری آن برای مقابله با دشمن را در نهضت حسینی به وضوح می توان مشاهده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز با بیان اینکه ۱۰ محرم روزی سرنوشت ساز و تاریخی در حیات انسانیت به صورت عام و رسالت اسلام به شکل خاص است، خاطرنشان کرد: نهضت سیدالشهدا نهضتی انسانی، ریشه دار، تمدن گرا، اصلاحگرانه، رحمانی، اخلاقی، تربیتی، جهادی، قابل انطباق با همه ادوار، جاویدان، متکامل و در حال صدور است که بیداربخشی، پیروزی، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم را در همه عصرها به انسان ها الهام می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید مفاهیم، مبادی و اصول نهضت حسینی را دریابیم، افزود: رهایی از جهل و فساد و کسب قدرت و بکارگیری آن برای مقابله با دشمن را در نهضت حسینی به وضوح می توان مشاهده کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خدمت به حسین بن علی(ع) منحصر در برپایی مراسم سوگواری نیست، اظهار داشت: هدایت و حمایت از انسان ها، رفع حوائج، رفع مکروه و دوری از مشکلات در زمان کنونی خدمت به حسینی است که همه طوایف، نژادها، قومیت ها را گردهم جمع می کند.

آیت الله کعبی، حسین بن علی(ع) را متعلق به همه آزادگان جهان برشمرد و گفت: وهابیت، خوارج زمان و ظالمان محمد و آلش و تابعان خط اموی هستند؛ پس ما باید افزون بر پیروی از سیدالشهدا، از امویان کنونی که در قالب داعش و تکفیری های وهابیت ظهور کرده و از سوی آل سعود حمایت می شوند، تبری کنیم.

وی ادامه داد: پرچم حسین بن علی(ع) پرچم دفاع از حقوق بشر، ترقی، پیشرفت انسانیت، نجات انسان ها از تاریکی جهالت و فساد و ظلم است؛ چنانچه مدرسه آن بزرگوار نیز مدرسه جهاد، جوانمردی، شهادت، مقاومت، رحمت واسعه الهی، فقه و قانون الهی، تعامل با انسان از روی محبت و رأفت، مصدر لطف الهی و مغفرت و باب نجات اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود در توصیف دولت اسلامی تصریح کرد: چنین دولتی از مردم و برای مردم است که باید مشکلات را تحمل و حل و در خدمت به مردم حریص باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری توجه مسؤولان دولتی و استانی به حل معضل بیکاری، گرانی، تبعیض، فقر و جهل را خواستار شد و گفت: بسیاری از مشکلات ما ربطی به تحریم ها و آمریکا ندارد بلکه حاصل بی تدبیری و ضعف مسؤولان است و رسول خدا(ص) نیز در حدیثی ترس خود را از بی تدبیری و نه فقر بیان می کنند.

آیت الله کعبی شناسایی نقشه های دشمنان، آمادگی برای جهاد و حمایت از محور مقاومت را از دیگر دروسی دانست که می توان از مدرسه اباعبدالله الحسین(ع) فراگرفت./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما