شناسهٔ خبر: 28216733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

متهم به آتش زدن یک مسلمان، نامزد انتخابات هند می شود

یک حزب عمده طرفدار حزب حاکم بی جی پی در ایالت اوتار پرادش به یک افراطی هندو که یک جوان مسلمان را زیر لگد کشته و سپس جسدش را به آتش کشیده بود پیشنهاد شرکت در انتخابات پارلمانی هند را داده است.

صاحب‌خبر -
شامیولال رگار که سال گذشته این مرد مسلمان را کشت از تمام مراحل له کردن وی زیر لگدهای خود، سلاخی و سپس زنده زنده سوزاندن او با دوربین موبایل خود فیلمبرداری کرده بود که پس از مدتی همین فیلم توسط خواهرزاده نوجوان وی روی یوتیوب قرار گرفت.
آمیت جانی دبیر حزب نونیرمان سنا که این پیشنهاد را مطرح کره است در یک کنفرانس مطبوعاتی نام پنج نامزد این حزب که در انتخابات پارلمانی هند در سال 2019 شرکت خواهند کرد را اعلام کرد. در میان این افراد نام رگار هم به چشم می خورد.
جانی ادعا کرد که زندگی رگار در زندانی در این ایالت در خطر است و این حزب به دنبال نجات این فرد است.
وی گفت: ما رگار را نجات خواهیم داد و به او مصونیت سیاسی اعطا خواهیم کرد. اقدام او یک دفاع شخصی بوده است و دادگاه باید تصمیم بگیرد که این فرد مرتکب قتل شده است یا نه.
جانی در ادامه از اقدام رگار برای محافظت از دین هندو قدردانی کرد. وی گفت: تا زمان برگزاری دادگاه، رگار دارای حق قانونی برای شرکت در انتخابات است. ما می خواهیم فقط چهره های ممتاز هندو از سهمیه حزب ما برای رقابت در انتخابات شرکت کنند و هیچ فرد بهتری غیر از رگار وجود ندارد.
محمد افضر الخان یک مهاجر بنگلادشی مسلمان درایالت راجستان بود که در حمله رگار به قتل رسیده است. تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی که توسط یک نوجوان 14 ساله ضبط شده است اظهارات رگار را نشان می دهد که در حین سلاخی کردن وی نعره می زند 'او را کشتم تا یک زن هندو را از 'جهاد نکاح' نجات دهم'.
این مرد بنگلادشی قرار بود با یک دختر هندو که می خواست تغییر مذهب داده و مسلمان شود ازدواج کند. هندوهای افراطی در سالهای اخیر در مقابل چنین ازدواج هایی که بین افرادی از ادیان و یا طبقه اجتماعی-مذهبی متفاوت اتفاق افتاده و در هند مرسوم است به شدت واکنش نشان داده و آن را بخشی از تلاش مسلمانان برای تغییر ترکیب دینی در جامعه هند قلمداد می کنند. افراطیون هندو معتقدند این گونه ازدواج ها با برنامه ریزی قبلی با قصد مسلمان کردن دختران هندو و نه از روی علاقمندی انجام می شوند. 

نظر شما