شناسهٔ خبر: 28216419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

فریاد «یا حسین» ۳ میلیون زائر در کربلا +تصاویر

بر اساس برآورد‌های اولیه، در عاشورای امسال سه میلیون زائر خود را به کربلا رسانده‌اند تا در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان «امام حسین ع» شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: بر اساس برآورد‌های اولیه، در عاشورای امسال سه میلیون زائر خود را به کربلا رسانده‌اند تا در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان «امام حسین ع» شرکت کنند.

شورای استانداری کربلا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد بر اساس برآورد‌های اولیه آستان مقدس حسینی و عباسی، سه میلیون نفر برای شرکت در مراسم عزاداری شب و روز عاشورا خود را به کربلا رسانده‌اند.

«فلاح الجزائری» رئیس کمیته امنیتی شورای مذکور به وبگاه عراقی «المعلومه» گفت: زائران از استان‌های مختلف عراق به علاوه زائرانی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ایران، باکستان، افغانستان و ... هستند.

وی تأکید کرد: تدابیر امنیتی و خدماتی طبق برنامه اجرا شده و تا کنون هیچ مشکلی پیش نیامده است.

این زائران طی هفته جاری خود را به کربلا رساندند و ۳۳ هزار نفر از نیرو‌های امنیتی، ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و نیروی هوایی امنیت آن‌ها را تأمین می‌کنند.

بر اساس گزارش «سومریه»، هم‌اکنون (ساعت انتشار خبر) هزاران نفر در حال انجام عزاداری مشهور به «طویریج» (هروله کردن) پس از نماز ظهر هستند.

طرح امنیتی

خبرگزای «أین» عراق هم گزارش داد نیرو‌های امنیتی از فاصله پنج کیلومتری به خودرو‌ها اجازه نزدیک شدن به حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت «عباس» (ع) را ندادند و نیرو‌های امنیتی به شدت اوضاع کربلا را کنترل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، الحشد الشعبی مسئولیت کنترل مناطق صحرایی اطراف کربلا و نیرو‌های امنیتی مسئولیت حفاظت از مناطق داخلی شهر را بر عهده گرفته است.

امروز حرکت خودرو‌ها در کربلا کاملا ممنوع است به استثنای خودور‌هایی که مجوز‌های امنیتی دارند.

بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل عراق هم دیروز اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار انواع خودرو برای انتقال داخلی و خارجی زائران طی عاشورا آماده شده تا جوابگوی حجم حضور زائران حسینی باشد.

کربلا دیشب مصادف با شب عاشورا نیز شاهد عزاداری باشکوه محبان امام حسین (ع) و یارانش بود.

نظر شما