شناسهٔ خبر: 28216296 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تبعیت از ولی مهم‌ترین پیام عاشورا

حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، با بیان اینکه مهمترین پیام عاشورا تبعیت از ولی خدا است، گفت: مردم در برابر حجت خدا مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

مهمترین پیام عاشورا تبعیت از ولی خداستبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ، محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) را سیاسی ترین ایام مذهبی و معنوی مسلمانان دانست و گفت: ایام محرم ، محور تلخی و شیرینی ها و نصرت حجت خدا و عدم نصرت حجت خدا است. یعنی مردم در قبال حرکت امام حسین (ع) به دو گروه تقسیم شدند. کسانی که به دعوت حجت خدا لبیک گفته اند و افرادی که به این دعوت پاسخ منفی دادند.

وی گفت: کسانی که به دعوت ولی خدا «نه» گفته اند، بسیار متفاوتند. عده ای از آنها آلت دست یزید و بنی امیه بودند و بخشی دیگر یا می ترسیدند و یا فریب خورده بودند. البته عده دیگری هم بودند که در کنار کعبه به عبادت مشغول و به هوای بهشت ندای امام مسلمین را پاسخ ندادند و یا اینکه برخی این حرکت عظیم امام (ع) را قبول نداشتند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: وقتی نگاه می کنیم، مسلمانان آن روز در طیف های گوناگون قرار می گرفتند اما در یک نقطه یعنی پاسخ ندادن به ندای امام (ع) مشترک هستند و به دعوت ولی خدا پاسخی نمی دهند. تنها گروه اندکی ندای حق امام (ع) را می شنوند و پاسخ مثبت می دهند و همین گروه اندک، به چهره های درخشان عالم تشیع و اسلام تبدیل می شوند.

حجت الاسلام تویسرکانی خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز باید از نهضت عظیم سید الشهدا (ع) درس بگیریم، همین است. یعنی مردم در برابر حجت خدا مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند. لبیک گویی مردم به ندای ولی خدا بسیار موثر است و می تواند دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

بیشتربخوانید:برخی مسئولین نگاه به بیرون را قطع کنند/آمریکایی‌ها به دنبال برجام‌های دیگری بودند 

وی ادامه داد: در حقیقت نصرت ولی و حجت خدا موجب پیروزی، امنیت، ثبات، رفاه و پیشرفت می شود و یاری نکردن ولی خدا بر روی زمین موجب ناامنی، قحطی، ارتجاع در زندگی سیاسی و اجتماعی و در نتیجه رسیدن دشمن به اهدافش و البته خواری و سازش می شود.

وی بیان کرد: مهمترین پیام عاشورا برای جامعه امروز همین است. ما اگر مقام معظم رهبری را در اداره امور کشور و مدیریت انقلاب اسلامی و البته پرچمداری حرکت جهادی امت اسلام کمک کردیم و به یاری او شتافتیم و از او دفاع کردیم، دستاوردهای عظیم آن را مشاهده خواهیم کرد. اما اگر به بهانه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و احساسی رهبری را یاری نکنیم ما هم مشمول آن سنت الهی خواهیم شد که هر کس و جامعه ای که رهبر و امامش را یاری نکند، دچار ذلت دنیا و آخرت خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

مهمترین پیام عاشورا تبعیت از ولی خداست

نظر شما