شناسهٔ خبر: 28215793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

زنگ "اولی ها" در سینما غزل

سینما غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، میزبان فیلم مستند "اولی ها" کارگردان برجسته و زنده یاد ایرانی "عباس کیارستمی" به مناسبت هفته بازگشایی مدارس و آغاز زنگ سال تحصیلی؛ می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، انجمن فیلم کوتاه شیراز، در ادامه برنامه نمایش هفتگی نمایش فیلم های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان، نمایش فیلم مستند " اولی ها " به مناسبت هفته بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را در اکران خود دارد .

فیلم یاد شده از زنده یاد "عباس کیارستمی" و محصول سال 1364 است که درباره لحظات به یاد ماندنی کلاس اولی هاست. بچه هایی که برای نخستین بار از خانواده جدا شده و ساعات زیادی را در مدرسه ها می گذرانند، واکنش آن ها در برابر شرایط جدید یکسان نیست، برخی به این محیط عادت می کنندو اما برخی هم نیاز به زمان دارند .

این فیلم گرچه با حال و هوای مدارس دهه شصت آمیخته است، اما مسائلی که مورد بررسی قرار می دهد همچنان دغدغه معمول تمام کلاس اولی ها است که بعد از نمایش فیلم جلسه بحث و تحلیل پیرامون  ویژگی های فیلم های مستند آموزشی نیز برگزار می شود.

این برنامه چهارشنبه  4  مهر، ساعت 17، در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سینما غزل، برگزار می شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.

نظر شما