شناسهٔ خبر: 28214808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید سید حسن نصرالله بر حمایت از ایران در برابر آمریکا

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم عزاداری روز عاشورا گفت: حمایت از ایران در برابر تحریم های آمریکا برای ما واجب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه شبکه تلویزیونی المیادین؛ دبیرکل حزب الله لبنان، بر لزوم حمایت ملت های منطقه از ایران در برابر فشارهای آمریکا تاکید کرد.
سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی خود در مراسم عزاداری روز عاشورا در حومه جنوبی بیروت گفت: امروز بر ما واجب است تا از جمهوری اسلامی ایران حمایت کنیم که تا چند هفته دیگر با رخداد بزرگ و خطرناکی روبروست که آغاز تحریم های آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران است.
نصرالله افزود: همه ما می دانیم که دولت آمریکا به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و به همه پایتخت های جهان می رود تا جمهوری اسلامی را در محاصره قرار دهد و مانع از آن شود که کشورهای جهان نفت ایران را خریداری کنند. همه ما می دانیم که جمهوری اسلامی از سوی آمریکا به علت روشن و بسیار آشکار مجازات می شود، زیرا اول اینکه به دین خود، اسلام خود، جمهوریت خود، استقلال خود، حاکمیت و آزادی خود پایبند، متعهد است و بر آن اصرار دارد. زیرا رهبر، دولت، پارلمان و ملت جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست بپذیرد بنده ارباب آمریکایی باشد و حاضر نیست بپذیرد تصمیم گیری آن را مصادره یا اینکه ثروت آن را غارت کند. یا اینکه کسی اموال آن را سرقت کند؛ آنطور که در دیگر کشورهای منطقه وجود درد.
وی خاطر نشان کرد: به علت اینکه ایران می خواهد کشور مستقل، آزاد، شرافتمند و عزیز باشد، مجازات می شود و در محاصره قرار می گیرد. به علت آنکه ایران از ملت های منطقه حمایت می کند و در سرنگون کردن طرح های سلطه جویانه و اشغالگری و تکفیر، با حضور و کمک های خود با قدرت ایفای نقش می کند، مجازات می شود و در محاصره قرار می گیرد. باید نقش برتر جمهوری اسلامی و حمایت آن از ملت فلسطین و ملت لبنان را در این کشمکش عربی- اسرائیلی به یاد داشته باشیم. به لطف کمک های مستمر ایران توانستیم با مقاومت در لبنان، سرزمین را آزاد کنیم و اسیران را بازگردانیم و با دشمن اسرائیلی در لبنان توازن بازدارندگی ایجاد کنیم. جمهوری اسلامی نخستین کشوری بود که ندای ملت عراق را در پی حمله داعش به همه استان ها و شهرها، پاسخ داد. جمهوری اسلامی در کنار سوریه در برابر جنگ جهانی علیه این کشور، ایستاد.

جمهوری اسلامی ایران به مسایل مظلومان و مستضعفان به ویژه ملت های منطقه پایبند است و بر ما حق دارد تا از آن از نظر سیاسی، رسانه ای، مردمی و در همه سطوح در برابر محاصره، تحریم ها و فشارها حمایت کنیم و این کمترین کاری است که می توانیم صورت دهیم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2635379" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2232496/2635379?width=340&height=240"></script></div>

 تاکید سید حسن نصرالله بر حمایت از ملت های فلسطین و یمن

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بر پایبندی ایمانی، اعتقادی و جهادی خود به مسئله فلسطین و قدس و حمایت از ملت فلسطین تاکید می کنیم. 

نصرالله افزود: بار دیگر بر حمایت خود از ملت مظلوم و مبارز یمن تاکید می کنیم.

 دبیرکل حزب الله لبنان گفت: باید به سکوت در برابر کشتارهای هر روز در یمن در حملات متجاوزان آمریکایی- سعودی پایان داد.
نصرالله افزود: بر حمایت از ملت بحرین که به صورت مسالمت آمیز در برابر همه ظلم های حکومت و کشورهای همسایه، ایستادگی می کند، تاکید می کنیم.

اسرائیل می داند مقاومت امروز قویتر از هر زمان دیگری است
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم عزاداری روز عاشورا در بیروت گفت: اسرائیل می داند محور مقاومت امروز قویتر از هر زمان دیگری است. اسرائیل می داند هر جنگی که در منطقه به راه بیندازد، پیامدهای گسترده ای خواهد داشت. اسرائیل به خوبی می داند نقاط ضعف این رژیم آشکار شده است. اسرائیل به خوبی از نقاط قوت ما آگاهی دارد. 
 
تاکید نصرالله بر دستیابی حزب الله لبنان به موشک های دقیق
نصرالله افزود: اسرائیل نگران موشک های دقیق محور مقاومت است. تحولات بزرگی در این منطقه رخ داده است که دشمن تصور آن را هم نمی کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به اسرائیلی ها می گویم هر کاری می خواهید برای قطع مسیر (انتقال) صورت دهید، به شما می گویم که مقاومت امروز موشک های دقیق و غیردقیق و امکانات تسلیحاتی در اختیار دارد که اگر اسرائیل جنگی را به لبنان تحمیل کند، با سرنوشتی روبرو خواهد شد که هرگز تصور نمی کرد.
 
در موضع قدرت، پیروزی و بازدارندگی قرار داریم
سید حسن نصرالله گفت: امروز ما در موضع قدرت، پیروزی و بازدارندگی قرار داریم. خطرات اصلی و بزرگ را پشت سر گذاشتیم و در آینده با خطراتی تا این اندازه بزرگ روبرو نخواهیم شد، هر چند که خود را برای رویارویی با هر خطری آماده می کنیم.
نصرالله افزود: ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در طول تاریخ به گوش می رسد و اگر هزاران بار ما را بکشند و آتش بزنند، هرگز امام حسین (ع) را رها نخواهیم کرد.
شبکه های العالم، المیادین، الجزیره مباشر، پرس تی وی، المسیره و المنار مراسم ظهر عاشورا و سخنرانی سید حسن نصرالله را به صورت زنده پوشش دادند.

نظر شما