شناسهٔ خبر: 28213930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی

معلمان با استفاده از درس‌های مدرسه امام حسین(ع) به دانش‌آموزان ارزش زندگی را بیاموزند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش طی پیامی، گفت: وظیفه اصلی ما معلم‌ها این است که با استفاده از درس‌های مدرسه امام حسین(ع) به فرزندان این سرزمین یاد بدهیم که زندگی ارزشی دارد و فرصت زندگی را باید به بهای خودش که رضای خداوند است، صرف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: در آستانه مهر هستیم و این بار درهای «مدرسه حسینی» کمی زودتر از مهر به روی ما باز شده است تا دوباره تجلی مهر، بخشش، گذشت، ایثار و دریک کلام مثل اعلای حیات طیبه انسانی را در سرگذشت با شکوه امام حسین(ع) و یاران با وفایش ببینیم و درس بگیریم.

کودکان عزیزم قصه امام حسین(ع) و یارانش اوج شکوه زندگی انسانی است و باید افتخار کنیم که قهرمان این قصه پرافتخارترین انسان تاریخ بشریت است. از این قصه یاد می‌گیریم که برخی پایان‌های به ظاهر تلخ برای قصه زندگی آدم‌ها درحقیقت می‌تواند شیرین‌تر از عسل باشد، همان طور که حضرت قاسم(ع) آن را اینگونه دید.

در این پیام آمده است: وظیفه اصلی ما معلم‌ها این است که با استفاده از درس‌های مدرسه امام حسین(ع) به فرزندان این سرزمین یاد بدهیم که زندگی ارزشی دارد و فرصت زندگی را باید به بهای خودش که رضای خداوند است، صرف کرد چرا که : وَ مِن النّاسِ مَن یَشری نَفسَهُ ابتِغآءَ مَرضاتِ اللهِ وَ اللهُ رَؤفٌ بِالعِبادِ(سوره بقره آیه 207)

و همگی یادمان باشد که بهترین خریدار خداوند است (آیه 111 سوره توبه)

اِنَّ اللهَّ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّهَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلونَ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراهِ وَ الاِنجیلِ وَالقُرءانِ وَ مَن اَوفی بِعَهدِه مِنَ اللهِ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِه وَ ذالِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ.

باشد که دعای ما در زیارت عاشورا  برآورده شود و طوری درس بخوانیم که «یا حسین‌های» محرم‌مان زمینه ساز «با حسین‌های» زندگی دنیا و آخرت گردد.

در انتهای این پیام آمده است: فرصت را مغتنم شمرده ورود نوآموزان پیش دبستانی و دانش‌آموزان کلاس اولی را به دبستان‌های ایران را خوشامد می‌گویم. از خانواده‌های عزیز که با تلاش و امیدی بسیار کودکان خود را برای شروع فصل نو در زندگی آماده کرده‌اند و همچنین از کلیه همکاران عزیزم در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی که با ایجاد محیطی صمیمی، گرم و پذیرنده برای همه دانش آموزان عزیز بدون هیچ‌گونه تبعیضی، فرصت بالندگی و رشد همه جانبه و متوازن برای سرمایه‌های اصلی این سرزمین پاک فراهم می‌کنند صمیمانه سپاسگزارم.

انتهای پیام/

نظر شما