شناسهٔ خبر: 28213814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهر بانوی کرامت(س) غرق در شور حسینی

مردم قم در روز عاشورای حسینی عشق وارادت خود را به سرور و سالار آزادگان جهان،حضرت اباعبدالله الحسین ویاران باوفای ایشان نشان دادند.

صاحب‌خبر -

شهر بانوی کرامت(س) غرق در شور حسینی+تصاویربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم:شهر بانوی کرامت،به ویژه بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) در عاشورای حسینی،هم نوا با دیگر شهرهای ایران اسلامی ،یکپارچه سیاهپوش و سوگوار سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است.

مردم شهر قم دیشب و امروز با حضور در حرم حضرت معصومه(س) به عزاداری پرداخته و با تشکیل دسته‌های سینه زنی به یاد مصائب سیدالشهدا (ع) و سقای تشنه لب ،حضرت ابوالفضل(ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مجالس عزاداری در روز عاشورا در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و تکیه‌های شهر قم در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس به بیان ویژگی‌های اخلاقی امام حسین(ع) و هدف قیام این امام معصوم می‌پردازند.

زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) از صبح امروز در قالب هیئت‌های عزاداری و دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در خیابان‌های این شهر به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کردند تا با حضور در این بارگاه مقدس، مصیبت شهادت امام حسین(ع) را به بانوی کرامت (س)تسلیت بگویند.

به مناسبت عاشورای حسینی در بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در شهر قم مراسم عزاداری برپا شده است و سخنرانان در این مجالس درس‌های نهضت عاشورا را تبیین می‌کنند و مداحان به مدیحه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازند.

مراسم عزاداری در مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران،تکایا ،بقاع متبرکه با حضور اقشار مختلف مردم با شور وصف ناپذیری در حال برگزاری است.

گروهی از جوانان هم طبق رسوم محلی خود بر سر، صورت و لباس خود گل مالیده  و تعدادی دیگر کفن هایی با نماد خونی بر تن دارند.

تعداد از مردم با پوشیدن لباس های سفید و پیشانی بندهای سبز رنگ، به یاد سقای دشت کربلا حضرت عباس (ع) در بین مردم با کوزه، آب توزیع می کردند و تعدادی دیگر هم با جمع آوری زباله، واکس زدن کفش های عزاداران. ارادت خود را به سید وسالار شهیدان ابراز کردند.

دسته ها و هیئت هایی از دیگر کشورهای مسلمان مانند هند، پاکستان، اندونزی، افغانستان و عراق هم به صورت جداگانه وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شده و در صحن امام رضا (ع) به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/ش

حال و هوای شهر قم در عاشورای حسینی

نظر شما