شناسهٔ خبر: 28213723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ در قضیه اتهام تعرض جنسی به کاوانو از او دفاع کرد

ترامپ از زنی که این اتهام را به کاوانو (فرد مورد نظر ترامپ برای ریاست دیوان عالی آمریکا) زده خواسته است در دادگاه ادای شهادت کند.

صاحب‌خبر -

ترامپ در قضیه اتهام تعرض جنسی به کاوانو از او دفاع کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برت کاوانو، فرد مورد نظر خود برای ریاست دیوان عالی آمریکا که با اتهام تعرض جنسی از طرف یک زن روبرو شده است، دفاع کرد و گفت مشکل است بتوان تصور کرد که کاوانو مرتکب تعرض جنسی شده است.
ترامپ از زنی که این اتهام را زده خواسته است در دادگاه ادای شهادت کند.
به گفته چاک گراسلی ریاست کمیته قضایی سنای آمریکا، کریستین بلازی فورد زنی که اتهام تعرض جنسی به برت کاوانو زده است تا روز جمعه برای ادای شهادت در کمیسیون امور قضایی سنا زمان دارد.
کریستین بلازی فورد پنجاه و یک ساله که به عنوان استاد روانشناسی در دانشگاه پالو آلتو ایالت کالیفرنیا تدریس می کند برت کاوانو را که ترامپ برای ریاست بر دیوان عالی آمریکا مد نظر دارد، متهم کرده است سی و شش سال پیش زمانی که وی دانش‌آموز بوده است در مراسم شبانه ای که در حومه واشنگتن برگزار شده بود به او تعرض کرده است اما کاوانو این اتهام را به شدت رد کرده و آنها را کاملا بی اساس دانسته است.
بلازی سه شنبه شب با ابراز نگرانی از این که در روزهای اخیر و مشخصا پس از رسانه ای شدن نامش بارها با تهدید به مرگ روبرو شده است، خواستار آن شد که پیش از شرکت در جلسه کمیته قضایی سنا ، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تحقیقاتی را در این باره انجام دهد. اتهاماتی که بلازی بر ضد کاوانو مطرح کرده ممکن است مانع از تایید فرد مورد اعتماد دونالد ترامپ در بالاترین سمت دیوان عالی آمریکا شود .این در حالی است که تا برگزاری انتخابات کنگره که می تواند برای دستگاه اجرایی آمریکا بسیار تعیین کننده و خطرناک باشد، تنها شش هفته دیگر باقی است.
کمیته امور قضایی سنای آمریکا خواستار آن است که کریستین بلازی فورد تا روز جمعه شهادتی آماده را به این کمیته ارائه کند و مشخص کند که آیا حاضر است دوشنبه آینده به طور خصوصی یا عمومی درباره اتهامی که به کاوانو وارد کرده است، شهادت دهد. این کمیته از کاوانو نیز دعوت کرده است روز دوشنبه دفاعیات خود را ارائه نماید. قاضی کاوانو نیز اعلام کرده حاضر است برای دفاع از شرافت خود در سنای آمریکا حضور یابد.
بلازی که ابتدا مایل بود که در قضیه اتهام به نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا بی‌نام و نشان بماند، روز دوشنبه از طریق وکیل مدافع خود اعلام کرد حاضر است برای شهادت درباره تعرضی که کاوانو به وی کرده است در سنای آمریکا شهادت دهد.
اما پلیس فدرال در پاسخ به این درخواست اعلام کرد که در این باره تحقیق نخواهد کرد.رئیس جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه تاکید کرد برای انتخاب اعضای دادگاه عالی این کشور نیازی به دخالت پلیس فدرال آمریکا نیازی نیست. ترامپ خاطر نشان ساخت تصور نمی کنم در این قضیه نیازی به دخالت پلیس فدرال آمریکا باشد و مسئولان این نهاد خود نیز نمی خواهند دخالتی در این ماجرا داشته باشند.
شهادت بلازی در کمیته قضایی سنای آمریکا بر ضد کاوانو می تواند در سرنوشت این قاضی و آینده وی بسیار تعیین کننده باشد چرا که طبق قوانین رایج در آمریکا سنا تصمیم نهایی را در خصوص انتصابات دیوان عالی خواهد گرفت.
چاک گراسلی همچنین روز چهارشنبه با ارسال نامه ای برای دیان فینستین سناتور دموکرات که عضو کمیته قضایی سنای آمریکا است، از وی خواست در اسرع وقت رونوشتی کامل، ویرایش نشده و بدون تغییر از نامه ای که کریستین بلازی فورد ژوئیه گذشته برای وی فرستاده است، در اختیار او قرار دهد تا بتواند پیش از نشست استماع در روز دوشنبه از محتویات آن مطلع شود.
بلازی پس از افشای نامش در رسانه ها با فشارهای شدید و حتی تهدید به مرگ روبرو شده است.

نظر شما