شناسهٔ خبر: 28212713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفتگوی تلفنی پامپئو با رئیس جدید پارلمان عراق

رئیس جدید پارلمان عراق در گفتگو با وزیر خارجه آمریکا ضمن تقدیر از نقش ائتلاف تحت امر آمریکا در مبارزه با داعش در عراق تاکید کرد دولت آتی عراق باید به رای مردم و به دور مداخلات خارجی تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفتگوی تلفنی کرد.

در این تماس پامپئو انتصاب حلبوسی به پست ریاست پارلمان عراق را تبریک گفت وابراز امیدواری کرد این انتصاب گامی در تجلی اراده نسل جدید و نقش مهم‌شان در ترسیم آینده کشور عراق و ایجاد کشوری شکوفا باشد.

طبق بیانیه دفتر حلبوسی دو طرف در این تماس درباره اوضاع کلی در عراق و  ادامه حمایت تام از عراق در عرصه اقتصادی و خدمات رسانی به شهرهای این کشور و همچنین نقش ائتلاف آمریکا در مبارزه با داعش گفتگو کردند.

حلبویب بر اهمیت ادامه تلاش‌های جهانی برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت تصمین بازگشت آوراگان به مناطق آزاد شده تاکید کرد و گفت: عراق جدید پس از پشت سر گذاشتن و بستن صفحه تروریسم در مرحله مهمی به سر می‌برد که نیازمند احیای قوانین لازم برای توسعه اقتصاد و فراهم سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از تجربیات و دانش بین المللی است و باید دولت آتی عراق دولتی مردمی و به رای مردم عراق بدون تاثیرپذیری از مداخلات خارجی باشد.

انتهای پیام

نظر شما