شناسهٔ خبر: 28212258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نویسنده حوزه دفاع مقدس:

تا زمانی که زنده هستم برای شهدا می نویسم

«فرشته حسن‌زاده» گفت: تصمیم گرفته‌ام تا زمانی که زنده هستم برای شهدا بنویسم چراکه آنها با از خودگذشتگی و ایثار، آرامش و امنیت را برای ما به یادگار گذاشتند.

صاحب‌خبر -

تا زمانی که زنده هستم برای شهدا می نویسم«فرشته حسن‌زاده» دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی و کارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خرم آباد، از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با محوریت دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم آباد، اظهار داشت: از دوران نوجوانی  علاقه‌مند به سرودن شعر و داستان نویسی شدم.

 وی گفت:  مهمترین دلیل روی آوردن من به نویسندگی در حوزه دفاع مقدس خانواده‌ام بودند چرا که پدرم در دوران جنگ تحمیلی سال ها در مناطق جنگی حضور داشتند و جانباز شیمیایی هستند و برادرم در جبهه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حسن زاده افزود: پدرم زمانی که به مرخصی می آمد، اتفاقاتی را که  شاهد وقوع آنها بود، بعضی اوقات جذاب و امیدوار  کننده و گاهی هم اتفاقات تلخ، مانند شهادت همرزمان و دوستانش با ناراحتی نقل می کردند و من با وجودی که سن کمی داشتم، آنها را به ذهن می سپردم و این خود زمینه ای  برای ایجاد انگیزه در وجود من شد که به نویسندگی در حوزه دفاع مقدس علاقه مند شوم.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس افزود: آثار نویسندگانی مانند «سید مهدی شجاعی» را از همان دوران نوجوانی مطالعه می کردم مخصوصا کتاب «دو پنجره دو کبوتر و یک پرواز» ایشان را خیلی دوست داشتم و بارها آن را خوانده ام.

 حسن زاده با اشاره به اینکه صبر شاعرانه مادرم در طی 9 سالی که برادر شهیدم مفقودالاثر بود، تأثیر زیادی در شاعر شدن من داشت، بیان کرد: تا کنون دو مجموعه شعر از بنده به چاپ رسیده که عنوان یکی از آنها «بابای قهرمان» است که در حوزه ادبیات پایداری و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان به چاپ رسید  و دیگری حاوی اشعار آیینی است با موضوع شعر رضوی.

 وی با اشاره به مسابقات و جشنواره هایی که تا کنون شرکت کرده است، تصریح کرد: در سال 80 در جشنواره نویسندگان جوان بخش شعر کودک و نوجوان، موفق به کسب رتبه اول شدم و در همان سال ها در بخش داستان نویسی به عنوان نفر دوم دختران پاسدار انتخاب شدم و زمانی که در مقطع پیش دانشگاهی  مشغول به تحصیل بودم، در جشنواره خوارزمی بخش داستان نویسی موفق به کسب مقام دوم کشوری شدم و در جشنواره رضوی سال 90 نیز رتبه دوم کشوری را از آن خود کردم.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس خاطر نشان کرد: زمانی که در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل بودم و می خواستم موضوع برای پایان نامه ام انتخاب کنم  با توجه به علاقه ای که به کار کردن در حوزه دفاع مقدس دارم، «بررسی جلوه های دفاع مقدس در شعر شاعران معاصر»  را به عنوان موضوع پایان نامه انتخاب کردم.

حسن زاده  با اشاره به حساسیت برهه کنونی تاریخ انقلاب و تلاش دشمنان برای از بین بردن ارزش های اسلامی، گفت: توصیه من به جوانان این است که اگر می خواهند کار فرهنگی انجام دهند، در حوزه ادبیات دفاع مقدس و ادبیات آیینی و زندگینامه و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس که زحمات زیادی را برای همه ما کشیدند و همه ما مدیون آنها هستیم، بنویسند و آثار ماندگاری را از خود بر جای بگذارند.

 این بانوی نویسنده با بیان اینکه یک هنرمند یا نویسنده راهی را که انتخاب می کند جزیی از وجودش است و برایش سخت است که از راهش  جدا شود، عنوان کرد: تصمیم دارم تا زمانی که زنده هستم برای شهدا و در راه آنها کار کنم چرا که آنها با از خود گذشتگی و ایثار آسایش و امنیت را برای ما به یادگار گذاشتند.

 وی گفت: تمام فرزندان ایران زمین را سرمایه هایی می دانم که باید برای آشنا کردن آنها با دفاع مقدس کار فرهنگی کرد و با خواندن کتاب های دفاع مقدس و باز گویی خاطرات آن دوران نگذاریم ارزش های برآمده از آن دوران به دست فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/

نظر شما