شناسهٔ خبر: 28211804 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برگزاری عزاداری ها به روش سنتی ازخطر تحریف آن جلوگیری می کند

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هر بدعت و تحریفی که در مجالس عزاداری امام حسین (ع) وارد شود، مورد

صاحب‌خبر - حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هر بدعت و تحریفی که در مجالس عزاداری امام حسین (ع) وارد شود، مورد توجه و بزرگنمایی دشمنان قرار می گیرد و آنان را شاد می کند.
وی با بیان این که نباید در مجالس عزاداری کاری انجام داد که موجب وهن مذهب است، گفت: هرچقدر به بدعت ها افزوده شود از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) دور شده و از تاثیرگذاری مجالس عزاداری کاسته می شود.
وی ادامه داد: تحریف و بدعت در مجالس عزاداری امام حسین (ع) در حوزه سبک مداحی ها و اشعار، نوع نذری ها و خرج های اضافه، ورود آلات موسیقی، پوشیدن لباس نامناسب در این مجالس و ذکر مطالب اشتباه پیرامون واقعه عاشورا قابل توجه است که باید با آن مقابله کرد.
قاسمی نیا گفت: در مجالس عزاداری باید اهداف قیام امام حسین (ع) که خود آن حضرت در مکان ها و زمان های مختلف برای حاضران خوانده اند و اکنون هم در مقاتل معتبر موجود است، استفاده کرد.
وی افزود: تبیین حقیقت فلسفه قیام امام حسین (ع) در گرو مقابله با بدعت ها و انحرافاتی است که توسط دشمنان به مجالس عزاداری ایشان وارد شده است و متاسفانه عده ای از روی ناآگاهی از آن پیروی می کنند.
وی با اشاره به این که اقامه نماز یکی از مهمترین فلسفه های قیام حسینی است، ادامه داد: امام حسین (ع) برای زنده نگاه داشتن ارزش های دینی در جامعه قیام کردند و ما نیز امروز باید در همین مسیر بکوشیم و پیام های نهضت سید الشهدا (ع) را در جامعه پیاده کنیم.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم، گفت: اگر می خواهیم عزاداری ها از آسیب انحراف در امان بماند، باید حقوق مردم را رعایت کنیم و با یک برنامه ریزی صحیح به دور از ایجاد مزاحمت برای دیگران به سوگواری بپردازیم.
وی افزود: رعایت نظافت محیط شهری، رعایت حریم همسایگی در بلند کردن صدای بلندگوها، نبستن معابر عمومی و انجام ندادن کارهایی که موجب آسیب دیدن بدن می شود از جمله اقدام هایی هستند که باید برای رعایت ارزش های دینی در آیین های سوگواری، مورد توجه عزاداران حسینی قرار گیرد.
وی ادامه داد: اقامه عزاداری اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) از شعار اسلامی است که موجب نزدیکی انسان به خداوند می شود و ما باید هرجا می توانیم پرچم عزاداری را به اهتزاز درآوریم.
7405/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما