شناسهٔ خبر: 28211585 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دانشجویان فناور / پذیرش امسال دانشگاه علمی کاربردی تحث تاثیر نظام جدید آموزشی است

صاحب‌خبر -

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دانشجویان فناور / پذیرش امسال دانشگاه علمی کاربردی تحث تاثیر نظام جدید آموزشی استامید گفت: برای کمک به دانشجویان فناور ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی معاونت علمی و دانشگاه علمی و کاربردی در نظر گرفته شده است.

محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو دانشگاه علمی و کاربردی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مطابق با اقدام جدید وزارت آموزش و پرورش و نظام 6-3-3 خروجی از هنرستان‌ها نداشته‌ایم و به همین دلیل ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی امسال به کمترین حد خود رسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموع دوره‌های  کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی و کاربردی حدود 50 هزار داوطلب ثبت‌ نام کرده‌‌اند، اظهار کرد: 400 هزار ظرفیت داشته‌ایم اما به دلیل نظام جدید آموزشی یکسال پیش‌رو با ظرفیت پایین‌تری کار می‌کنیم.

مراکز نوآوری در دانشگاه علمی و کاربردی تاسیس می‌شوند

امید درباره برنامه‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی ‌ها، تاسیس مراکز نوآوری در کنار مجموعه علمی و کاربردی مورد هدف است و در 6 ماهه اول امسال بیش از 70 مرکز  فناوری ایجاد شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ادامه داد: هدف ما رشد این مراکز است و  تا پایان سال باقی مراکز نوآوری هم راه‌اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت دانشجویان در مراکز نوآوری گفت: توصیه‌ای که به دانشجویان داریم این است که در مراکز نوآوری مشغول به کار شوند و ایده‌های خود را دنبال کنند تا بتوانند شرکت‌های دانش بنیان را تاسیس کنند و در مقابل دانشگاه هم برای ترغیب دانشجویان  تسهیلات لازم برای ایجاد کسب و کار را به آن‌ها می‌دهد.

همکاری دانشگاه علمی و کاربردی و معاونت علمی برای کمک به دانشجویان فناور

امید با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یکدیگر همکاری‌ می‌کنند، اظهار کرد: این دو نهاد مذاکراتی را انجام داده‌اند و مسئولان معاونت علمی و فناوری  قبول کرده‌اند که برای ایده‌های برتر دانشجویانی که در شرکت‌های دانش بنیان مراکز فناوری دانشگاه علمی و کاربردی فعالیت می‌کنندف تسهیلاتی در نظر گیرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی درباره تسهیلاتی که به دانشجویان فناور تعلق می‌گیرد، گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی به هر یک از دانشجویان یا شرکت‌های دانش بنیان مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات نقدی می‌دهد و همچنین معاونت علمی هم همین میزان را بابت ایده‌های نو به دانشجویان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما