شناسهٔ خبر: 28211291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در تماس تلفنی با رئیس مجلس عراق

پمپئو: آمریکا آماده همکاری با رئیس جدید مجلس عراق است

نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس جدید مجلس عراق، تلفنی گفت وگو و برای همکاری با او در مسؤولیت جدید اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: مایک پمپئو در این تماس تماسی انتخاب محمد الحبوسی را تبریک گفت و تأکید کرد آمریکا منتظر همکاری با او در این نقش جدید بسیار مهم است.
وی ادامه داد: وزیر خارجه وعده داده که همچنان برای تأمین امنیت، رفاه و ثبات در کنار عراقی هاست.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: پمپئو همچنین بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت عراق به ویژه در این دوره بحرانی تأکید کرد.
نوئرت اظهار کرد: آخرین نکته ای که وزیر خارجه به آن توجه داد، حمایت از تلاش های عراق برای تشکیل دولتی متعادل و ملی گرا بود که به موجب جدول زمانبندی قانون اساسی پیگیری می شود و به آرمان های مردم عراق پاسخ می دهد.
پارلمان جدید عراق در 24 شهریور ماه، محمد الحلبوسی را به ریاست این مجلس انتخاب کرد؛ این انتخاب، گام مهمی برای تشکیل دولت جدید در این کشور تلقی می‌شود.
آمریکایی ها برای تأثیر گذاری در روند تشکیل دولت جدید عراق، همه تلاش خود را به کار گرفته اند و پیش از این هم پمپئو بارها با حیدر العبادی نخست وزیر فعلی و احزاب مختلف تماس داشته است.
شبس**اروپام**1429**1859

نظر شما