شناسهٔ خبر: 28211236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵ میلیون کودک یمنی در خطر مرگ از گرسنگی قرار دارند

نزدیک به ۵ میلیون کودک یمنی به علت پیامد‌های جنگ در این کشور در خطر مرگ از گرسنگی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره انگلیسی، سازمان بین المللی غیردولتی «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد هم اکنون نزدیک به 5 میلیون کودک یمنی به علت پیامدهای جنگ در این کشور در خطر مرگ از گرسنگی قرار دارند.

این سازمان اعلام کرد: نزدیک به 80 درصد از مردم یمن نیازهای خود را به کالاهای اساسی و کمک های بین المللی از مسیر بندر حدیده دریافت می کنند. پس از ناکام ماندن گفتگوهای سازمان ملل، نیروهای جنبش مردمی انصارالله و دولت فراری یمن، جنگ و درگیری در بندر حدیده از سر گرفته شد.

سازمان خیریه ی «کودکان را نجات دهید» گفت مختل شدن فعالیت ها در بندر حدیده، افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی و سوخت را در پی خواهد داشت. قیمت های مواد غذایی از سال 2015 تاکنون تا 68 درصد افزایش پیدا کرده است. گفته می شود دو سوم مردم یمن مطمئن نیستند آیا وعده غذایی آتی خود را دریافت خواهند کرد یا خیر.

این سازمان خیریه بین المللی هشدار داد مشکلاتی که برای زنجیره تامین مواد غذایی بوجود آمده سبب خواهد شد گرسنگی و خطر مرگ از گرسنگی تا میزان بی سابقه ای افزایش یابد.

آماندا برایدن، مشاور سازمان «کودکان را نجات دهید» در امور یمن گفت جنگ و درگیری در یمن زندگی را برای کودکان در این کشور تیره و تار کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما