شناسهٔ خبر: 28211093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

درخواست اخراج حیدر العبادی از «حزب الدعوه» عراق

یکی از رهبران حزب «الدعوه الاسلامیه» اعلام کرد که درخواستهایی برای اخراج نخست وزیر کنونی عراق از این حزب مطرح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، حزب «الدعوه الاسلامیه» عراق امروز چهارشنبه از تحرکات برخی سران این حزب در خصوص اخراج یا باقی ماندن «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور در حزب مذکور پرده برداشت.

یکی از رهبران این حزب که خواست نامش فاش نشود به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که بر سر مسئله اخراج یا عدم اخراج العبادی از حزب الدعوه اختلافاتی وجود دارد و هنوز موضع قاطعی اتخاذ نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد که تصمیم اخراج العبادی از الدعوه به کنگره عمومی این حزب مربوط است که تا کنون برگزار نشده است.

به تازگی بیانیه‌ای در رسانه‌ها منتشر شده است که موضوع آن درخواست شماری از رهبران حزب الدعوه برای اخراج العبادی از این حزب است.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که بغداد الیوم اعلام کرد که هنوز صحت و سقم این بیانیه به‌درستی مشخص نیست.

در بیانیه مذکور مطرح شده است که این درخواست به خاطر «تخلفاتی» است که العبادی مرتکب شده و آمده است که درخواست مذکور برای بازخواست همه کسانی است که مسیر این حزب را «به برنامه‌های خارجی گره میزنند؛ به گونه‌ای که همه امروز از فحوای تحرکات این افراد اطلاع دارند».

در این بیانیه تاکید شده است که «درخواست ما بسیار ضروری و جدی است... و از شما می‌خواهیم که اقدامات مناسب را در خصوص حیدر العبادی انجام دهید... و این مسئله یا با تعلیق عضویت صورت می‌گیرد یا اخراج».

اما تخلفاتی که رهبران الدعوه معتقدند العبادی مرتکب شده به طور خلاصه عبارتست از مخالفت وی با رهبران حزب در انتخاب نخست‌وزیر و اصرار وی برای نامزدی خود علیرغم مخالفت رهبران الدعوه با این مسئله و بیانیه‌ای که گروههای الحشد الشعبی به برخی از رهبران الدعوه درباره توطئه‌ها و مزدوری خارجی ارسال کردند.

نظر شما