شناسهٔ خبر: 28210917 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کشتی فرنگی جوانان جهان؛ کاویانی نژاد طلایی شد؛ حسینوند به مدال برنز دست یافت

فواد بغلانی

نماینده وزن 72 کیلوگرم تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب پیروزی در دیدار فینال رقابتهای جهانی به مدال طلا دست یافت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در ادامه رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان و در روز پایانی این مسابقات که در اسلواکی در حال برگزاری است، نمایندگان کشورمان در 5 وزن دوم موفق به کسب یک مدال طلا و 2 برنز دیگر شدند.

یوسف حسینوند در دیدار رده بندی وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف السید از مصر رفت که با برتری ۱۱ بر ۵ مدال برنز را از آن خود کرد.

حسینوند روز گذشته در دور نخست مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. حسینوند در شانس مجدد ابتدا به مصاف بکینوف از قزاقستان رفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید. وی سپس هان از کره جنوبی رت با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و به دیدار رده بندی رفت.

در دیدار فینال وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد به مصاف تچیکادزه از گرجستان رفت و با نتیجه ۸ بر ۲ (ضربه فنی) به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد. وی سال گذشته نیز به مدال طلای جوانان جهان رسیده بود.

کاویانی نژاد روز گذشته در دور اول با حسین اف از ازبکستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داده بود. وی در دور دوم هم به مصاف حریفی از کرواسی رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد او گذشت. کاویانی نژاد در دور سوم در برابر ساندرس از آلمان قرار گرفت و با پیروزی ۸ بر صفر راهی نیمه نهایی شد.در دیدار نیمه نهایی هم یاربیلوف از روسیه را با نتیجه یک بر یک شکست داد و فینالیست شد.

علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز در دیدار رده بندی به مصاف کروچکین از اوکراین رفت و با پیروزی ۹ بر صفر به مدال برنز رسید.

نجاتی روز گذشته پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف ایلیف از بلغارستان رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دیدار بعدی به مصاف آندره گینس از آلمان رفت و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. او در نیمه نهایی به مصاف حریفی از هند رفت و در حالی که در تایم اول۴ بر صفر از حریف پیش بود در یک غافلگیری به پل رفت و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش فارس، در روز اول و در 5 وزن نخست نیز ناصرپور، ساروی و میرزازاده موفق به کسب 3 مدال طلا شده بودند تا بدین ترتیب تیم 10نفره کشتی فرنگی کشورمان با 4 مدال طلا و 2 برنز به کار خود پایان دهد.

نظر شما