شناسهٔ خبر: 28210747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هادیزاده: هدفمان کسب ۷ مدال طلای نابینایان و کم‌بینایان در جاکارتاست

سرپرست تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا گفت: سعی خواهیم کرد ۷ مدال طلا و جایگاه چهارمی دوره قبل را تکرار کنیم.

صاحب‌خبر -

علی اصغر هادیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام ۵۶ ورزشکار نابینا و کم‌بینا به بازیهای پاراآسیایی، افزود: در این دوره از بازیهای پاراآسیایی که کاروان ایران سومین حضور خود را تجربه می‌کند، ورزشکاران نابینا و کم‌بینا با ۵۶ ورزشکار در ۷ رشته ورزشی شامل دوومیدانی با ۲۲ ورزشکار (۱۷ دوومیدانی کار مرد و ۵ زن)، شنا (۲شناگر مرد)، جودو (۷ ورزشکار مرد)، گلبال زنان و مردان (۱۲ ورزشکار)، دوچرخه سوار (۲ ورزشکار) و شطرنج زنان و مردان (۱۲ ورزشکار) شرکت خواهد کرد که نسبت به دوره قبل که تعداد ورزشکاران اعزامی ۴۶ نفر بودند این دوره ۱۰ ورزشکار (۹ زن و یک مرد) به ورزشکاران اعزامی نابینا و کم‌بینا اضافه شده که این نشان از رشد خوب تعداد زنان ورزشکار در این دوره از بازیهای پاراآسیایی است.

وی گفت: چون در این دوره از بازیهای پاراآسیایی ملاک اصلی براساس مدال آوری و اعزام کاروانی کیفی است، تلاش کردیم کسانی را به سومین دوره بازیهای پاراآسیایی اعزام کنیم که شانس بالایی برای کسب مدال دارند.

هادیزاده اضافه کرد: دوره قبل با ۴۶ ورزشکار اعزامی در ۶ رشته موفق به کسب ۷ مدال طلا شدیم که البته در این دوره فوتبال پنج نفره که یکی از شانس‌های کسب مدال طلا بود، از بازیهای پاراآسیایی حذف شده که با در نظر گرفتن کاهش یک مدال طلا باز هم امیدوار به تکرار این تعداد مدال و حفظ جایگاه چهارمی هستیم.

سرپرست تیم دوومیدانی نابینایان وکم‌بینایان خاطرنشان کرد: در این دوره از بازیهای پاراآسیایی شطرنج و دوچرخه‌سواری برای اولین بار حضور خواهند داشت که البته چون شناختی نسبت به حریفان‌آسیایی در این دو رشته نداریم، پیش‌بینی این که به چه نتایجی در این دو رشته دست پیدا کنیم، مشخص نیست.

وی یکی از مشکلات دوچرخه‌سواران در این بازیها را نبود دوچرخه دو نفره مدرن و استاندارد عنوان کرد و گفت: چون برای نخستین بار در رقابتهای دوچرخه‌سواری پیست و جاده شرکت خواهیم کرد امکان تهیه دوچرخه‌ مدرن و استاندارد برای دوچرخه‌سواران اعزامی وجود ندارد و ما مجبوریم با همان تجهیزات قبلی در مسابقات شرکت کنیم. به هر صورت امیدوارم به نتایج راضی‌کننده‌ای دست یابیم.

هادیزاده درپایان اعزام تیم نابینایان و کم‌بینایان به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا را ۱۰ مهر عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما