شناسهٔ خبر: 28210398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

اتهام سنگین آمریکا به ایران

دولت آمریکا که خود کارنامه سیاهی در حمایت از تروریسم و افراطی‌گرایی در اقصی نقاط جهان دارد، روز چهارشنبه بار دیگر در گزارشی سالانه ایران را «کشور پیشرو در حمایت از تروریسم» خواند.

صاحب‌خبر -
وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش مذکور، به حمایت ایران از حزب الله لبنان و مخالفت تهران با رژیم مجعول صهیونیستی اشاره کرده است.
این نهاد حمایت از جبهه مقاومت در منطقه را فعالیتی تروریستی دانسته و تلاش کرده تا با کنار هم قرار دادن فلسطینی‌ها در کنار گروه‌های تروریستی همچون القاعده، ایران را حامی همه آن ها و عنصری جنگ طلب در منطقه نشان دهد.
وزارت خارجه آمریکا با نادیده گرفتن نقش خود در ثبات‌زدایی از خاورمیانه، دولت قانونی سوریه را تروریستی خوانده و ایران را به حمایت از «گروه‌های نیابتی» متهم کرده است.
دولت آمریکا در این گزارش همچنین با فهرست کردن کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه، بحرین و لبنان، تهران را به ارسال تسلیحات و موشک به این کشورها متهم کرده و ایران را ناقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته است.
این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که حتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی اذعان داشته بود که ایران، عامل اصلی سرکوب داعش و گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه بوده و مانع گسترش آن‌ها به دیگر کشورهای منطقه شده است.
گزارش وزارت امور خارجه آمریکا همزمان با شروع به کار مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شده است که انتظار می‌رود در آن، طرح سرکوب فلسطینیان و توسعه فعالیت‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی دنبال شود.
این طرح در ادامه سیاست آمریکا در منطقه است که با اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم کلید خورد و با سکوت در برابر توسعه‌طلبی‌ها و شهرک‌سازی‌ها و نقض پیوسته قطعنامه‌های بین‌المللی، ادامه یافت.

نظر شما