شناسهٔ خبر: 28210345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

خواننده زیرزمینی جنجال تازه‌ای به پا کرد و پس از آن گفت هک شده است!

رسوایی "تتلو"؛ انتقادات شدید از اصولگرایان

صاحب‌خبر -
فرارو- شوک‌های تتلو تمامی ندارد. سیر تحولات وچرخش‌های فکری امیر تتلو خواننده جنجالی موسیقی زیر زمینی وارد فاز تازه‌ای شده است. او اخیرا در اقدامی عجیب با انتشار مطالب توهین آمیز نسبت به ساحت امام حسین (ع) بازهم در کانون توجهات قرار گرفته است.
 
رسوایی
تتلو در جشن خبرگزاری فارس

به گزارش فرارو، اظهارات تازه این خواننده جنجالی با موجی از واکنش‌ها روبه رو شده و سرو صدای زیادی به پا کرده است. بیشتر کاربران فضای مجازی معتقدند که اصولگرایان درباره شرایط دو سال اخیر تتلو و حمایت عجیبش از ابراهیم رئیسی در انتخابات، تقدیر از تتلو در همایش خبرگزاری فارس و بسیاری موارد دیگر باید توضیح دهند.

امیر تتلو در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از ابراهیم رئیسی نامزد مورد حمایت اصولگرایان حمایت کرد. تتلو در اقدامی بی سابقه و عجیب دو روز پیش از انتخابات با رئیسی دیدار کرد. دیداری که به عنوان یکی از شگفتی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شناخته می‌شود.

در آن دیدار امیر تتلو نام مادر، قلب و کلید خالکوبی دست‌هایش را به رئیسی نشان داد و رئیسی هم از آهنگ امام رضای او تشکر کرد.

همان زمان بسیاری از تحلیلگران سیاسی دیدار تتلو با رئیسی را یک گاف بزرگ تلقی کردند که نشان دهنده استفاده اصولگرایان از چهره‌های و سلبریتی‌ها در راستای منافع سیاسی است.
 
تتلو چهره ای مشهور در شبکه های اجتماعی است، او دنبال کنندگان زیادی دارد. او حامیانش را "تتلیتی" می خواند.

رسوایی دیدار تتلو و رئیسی دو روز پیش از انتخابات

پس از حمایت رئیسی از تتلو اصولگرایان به تجلیل از او پرداختند و اعلام کردند که او مسیر تازه‌ای برای خود برگزیده و از مسیر گذشته خود توبه کرده است.

خبرگزاری فارس با برگزاری مراسمی از او تجلیل کرد. مراسمی که در آن عزت الله ضرغامی و حمید رسایی نیز حضور داشتند.

تتلو نیز سعی می‌کرد در مسیر اصولگرایان حرکت کند. او بار‌ها در پست‌های اینستاگرامی اش از دختران بی حجاب انتقاد کرده بود.

پیش‌تر نیز تتلو در کوران مذاکرات هسته‌ای با حضور بر روی عرشه یک کشتی جنگی کلیپی در حمایت انرژی هسته‌ای ساخت، که با تمجدید اصولگرایان روبه رو شده بود.

اما حالا این خواننده مدعی شده است که اقدامات و اظهار نظر‌های سال‌های اخیرش برای خروج از زیر حکم محکومیت ده ساله اش بوده است. او به خاطر اظهارات و عملکردش در ان زمان از مردم و هوادارانش عذرخواهی کرده است.

تتلو از ابتدا سال جاری روی تازه‌ای از خود به نمایش گذاشته است او از ایران خارج شد و به ترکیه رفت. قرار بود در ترکیه کنسرتی برگزار کند که به دلیل استقبال کم، کنسرت او لغو شد.

با این حال تتلو به ایران بازنگشت. او از همان جا در جریان ماجرای مائده هژبری، دختری که به اتهام انتشار کلیپ‌های رقص در اینستاگرام دستگیر شده بود و مستندش از تلویزیون پخش شد، از او حمایت کرد.

چندی پیش بهزاد بلور گزارشگر بخش موسیقی بی بی سی فارس از اجرای زنده امیر تتلو در این شبکه خبر داد. در همان زمان تتلو در پست‌های اینستاگرامی خود خواستار انجام مصاحبه با شبکه‌های پربیننده تلویزیونی شد. او وعده "افشاگری" داد.
رسوایی
توئیت سال گذشته ضرغامی درباره تتلو
بیشتر بخوانید: افشاگری بزرگ "تتلو"؟!
واکنش‌ها در فضای مجازی
اتفاقات اخیر و حرف‌های تازه تتلو واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در پی داشته است. بسیاری از این واکنش‌ها از این موضع است که تتلو تکلیفش روشن بوده و حالا اصولگرایان باید درباره رابطه با او توضیح دهند.

علی رجبی خبرنگار خبرگزاری مهر در این باره توئیت کرده است: "آنانی که لکه‌ننگ تتلو را در دامن اصولگرایان گذاشتند و آنانی که از تتلو و بهنوش بختیاری تقدیر کردند، امروز کنارهم نشسته‌اند و جای عذرخواهی بابت بی‌تدبیری‌شان، توییتری‌های مخلص، اما ساده‌دل را بسیج کرده‌اند تا ماله بکشند بر گندشان. دوست من... آخرت‌ت را به دنیای سیاست‌بازان نفروش. "

بسیاری از کاربران با یادآوری ماجرای نامه رائفی پور، تجلیل از تتلو توسط خبرگزاری فارس، توجیه پناهیان برای دیدار رئیسی و تتلو به انتقاد از اصولگرایان پرداختند و آن‌ها را متهم به بهره برداری از تتلو کردند.

محسن بیات زنجانی فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره نوشته است: "هنر را روزی به سخره کشیدید که شجریان را به حاشیه راندید و عرشه ناو‌های جنگی‌تان را برای ضبط کلیپ، به امثال تتلو سپردید؛ سیاست را نیز همانند هنر، زمانی به لجن کشیدید که برای دو روزه دنیا، به تتلو نامه نوشته و همچو او بودن را آرزو کردید. بدا به حال‌تان با این روزگارتان! "

یا امید توشه در توئیتی آورده است: «رائفی‌پور دم انتخابات در نامه‌ای خطاب به امیر تتلو نوشته بود: "امیرحسین عزیز؛ به خاطر این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم... برای این که معیار تشخیص حق از باطل گشته‌ای. " منم به بصیرت جناب رائفی و دوستان دلواپس‌شان غبطه می‌خورم.»

عده‌ای نیز این سوال مهم را مطرح کرده اند که اگر تتلو در انتخابات از روحانی حمایت کرده بود چه اتفاقی رخ می‌داد؟ امیر ابتهاج در این باره نوشته است: «یک لحظه فرض کنید تتلو در انتخابات۹۶، حامی حسن روحانی بود. قطعا با اظهارات اخیرش در اهانت صریح به اسلام، امام سوم شیعیان و خانواده‌اش، روزنامه کیهان تیتر می‌زد: «اهانت حامی پروپاقرص روحانی در انتخابات۹۶، به اسلام و امام حسین». اما خب، چون تتلو حامی رئیسی بوده، فعلا در سکوتند... "

عده‌ای نیز توئیت ضرغامی درباره تتلو که "تواضع او را کیمیا" دانسته بود به تمسخر گرفتند.

رسوایی خوش و بش تتلو با رسایی
رسایی تتلو را مرتد اعلام کرد
پس از چرخش تازه تتلو و انتشار پست‌های عجیب و غریب از او شایعه‌ای منتشر شده که براساس آن در استان خراسان رضوی حکم ارتداد تتلو به دلیل توهین به ائمه صادر شده است. اما رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در رابطه با خبری مبنی بر اعلام حکم ارتداد برای امیرتتلو اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که این فرد پرونده‌ای در این استان ندارد.

با این حال حمید رسایی در واکنش به موج انتقادات از خود برای دفاع و تجلیل از تتلو در پستی اینستاگرامی تتلو را مرتد دانست و گفت که حکمش اعدام است.

رسایی در توضیح حضور در مراسم تجلیل از تتلو نوشت: «آن روز که از تتلو و برخى سلبریتی‌های هنری دیگر تقدیر شد، هیچ اهانتی نسبت به مقدسات دینی از سوی هیچ یک از آن‌ها سر نزده بود. حتی افرادی مانند تتلو از گذشته نامناسب خود اعلام برائت می‌کردند و ادعای جبران آن را داشتند. لازم به گفتن نیست که در آن مراسم فقط از این فرد تقدیر شد، نه اینکه به عنوان امام جماعت و الگوی جامعه معرفی شود!»

او افزود: «دوستانی از بنده می‌پرسند که الان تکلیف تان با تتلو چگونه است. پاسخ روشن است: ما در حفظ حریم و حرمت اهل بیت (علیهم السلام) با خویشاوندان و فرزندانمان هم تعارف نداریم تا چه برسد به تتلو. هر چند تتلو در ایران نیست، اما مطمئن باشد که دیگر نمی‌تواند به راحتی زندگی کند. اگر سلمان رشدی ملعون در این سال‌ها توانسته "زندگی" کند، تتلو هم خواهد توانست.» بیشتر بخوانید...

اما علی نادری سردبیر پیشین سایت رجانیوز که از مدافعان پرو پاقرص تتلو بود نیز امروز به انتقادات واکنش نشان داد. او در توئیتی نوشت: "می‌خواهند کاری کنند که انقلابی‌ها دیگر با هیچ تتلو یی رفیق نشوند. حتی اگر گفت که برگشتم! وگرنه مساله آن‌هایی که از خشونت عاشورا می‌گفتند وبرای تخریب عزاداری، فیلم جعلی کبوترسوزان و طرح گرافیکی منتشر می‌کنند، سیدالشهداء (ع) نیست. از آن تتلو‌ها هرچه باشد خریداریم. پ‌ن: لعنت بر این تتلو! "
 
تتلو: هک شده بودم!
پس از واکنش های تند به پست های اینستاگرامی امیر تتلو، او در موضعی تازه و در پستی جدید زیر همه حرف ها و توهین هایش زد و  اعلام کرد که صفحه اینستاگرامش هک شده است و آن پست های توهین آمیز حرف او نیست.
 
تتلو به شدت از کسانی که او را "مرتد" خوانده اند انتقاد کرد و گفت که کار امثال رسایی "خراب کردن وجهه اسلام و آستان قدس رضوی" است.
 
او گفته است از "دو ملعونی" که صفحه او را هک کرده اند شکایت خواهد کرد. او تاکید کرده است که انتشار پست توهین آمیز کاری "کثیف" و "برنامه ریزی" شده بوده است.
 
او وعده داده است که به ایران برخواهد گشت.
 
سخنان تازه تتلو بازهم مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

نظر شما