شناسهٔ خبر: 28209292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

استون مارتین از ماشین ضد گلوله «DB11» رونمایی کرد

استون مارتین مدل زرهی از جدیدترین محصول خود، DB11 را معرفی کرده که به باور علاقه‌مندان، زیباترین خودروی ضد گلوله در جهان است.

صاحب‌خبر -

استون مارتین DB11 یکی از بهترین و لوکس‌ترین خودروهای GT دنیا است. یکی از دلایل محبوبیت محصولات استون مارتین را باید در هنرنمایی این خودروها در سری فیلم‌های جیمز باند دانست. شاید به همین دلیل، مدلی که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت با نام James edition معرفی شده است و همانند خودروی جیمز باند می‌تواند حفاظت بیشتری در مقایسه با خودروهای عادی از سرنشینان خود به عمل آورد. این خودرو توسط شرکت تراسکو برمن ساخته شده است و سطح حفاظت level 4 فراهم می‌کند.

 

ماشین ضد گلوله DB11 استون مارتین,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

تغییراتی که این استون مارتین DB11 نسبت به نسخه‌ی استاندارد داشته است شامل پنل‌های حفاظتی در بخش سرنشینان می‌شود که می‌توانند سرنشینان را از اصابت گلوله‌های سبک محافظت کنند. این پنل‌ها از جنس فولاد و مواد زرهی کامپوزیت هستند و در داخل درها کار گذاشته شده‌اند. شیشه‌ی خودرو نیز از نوع بالستیک است و می‌تواند در برابر گلوله مقاومت کند. انجام این تغییرات سبب شده تا وزن این خودرو ۱۵۰ کیلوگرم افزایش پیدا کند. با این وجود در مقایسه با سایر خودروهای ضد گلوله چنین افزایش وزنی بسیار ناچیز محسوب می‌شود و استون مارتین DB11 James edition یکی از سبک وزن‌ترین خودروهای ضد گلوله‌ی بازار است.

 

در بخش فنی استون مارتین DB11 یک پیشرانه‌ی V 12 با حجم ۵.۲ لیتر را در قلب خود جای داده است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۶۰۰ اسب بخار را دارد. با چنین قدرتی این استون مارتین می‌تواند ضمن حفاظت از سرنشینان به سرعت هرچه تمام نیز از مهلکه بگریزد. در اصل سازنده‌ی James edition ادعا می‌کند که این مدل جزو معدود خودروهای ضد گلوله است که زرهی کردن آن تاثیر منفی روی سواری و توانایی‌های حرکتی آن نداشته است. رانندگی با این اتومیبل ضد گلوله همچنان لذت و راحتی زیادی دارد.

 

ماشین ضد گلوله DB11 استون مارتین,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

اطلاعات بیش‌تری از این خودرو منتشر نشده و تنها می‌دانیم که این خودرو مدل ۲۰۱۸ است و شرکت تراسکو می‌تواند سطح حفاظت آن را بر اساس درخواست مشتری به سطوح بالاتری نیز افزایش دهد. اگر یکی از این استون مارتین‌های DB11 James edition را بخواهید باید بگوییم که متاسفانه قیمت آن منتشر نشده است و تنها برای خریداران به صورت محرمانه باقی مانده است اما با توجه به قیمت ۲۲۰ هزار دلاری نسخه‌ی استاندارد DB11 می‌توان حدس زد که قیمت مدل James edition بسیار بالاتر از این رقم باشد.

 

 

نظر شما