شناسهٔ خبر: 28208916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فریادهای اعتراض فعال آمریکایی

خبرگزاری صداوسیما

یک فعال ضد جنگ آمریکایی سخنرانی یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا را در جلسه ضد ایرانی موسسه تحقیقاتی هادسون مختل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ یک شهروند آمریکایی مخالف، سخنرانی یکی از مقامات وزارت خارجه این کشور را علیه ایران مختل کرد. 
برایان هوک مقام ویژه وزارت امورخارجه آمریکا برای پیگیری مسائل ایران بویژه تحریم ها امروز در موسسه تحقیقاتی هادسون حاضر شد تا سخنرانی کند. این اندیشکده آمریکایی به داشتن گرایشهای ضدایرانی و نزدیک بودن به جریان نومحافظه کار افراطی در واشنگتن معروف است.
پس از اینکه سخنرانی اولیه برایان هوک پایان یافت و او می خواست در جایگاه پرسش و پاسخ به سوالات قرار بگیرد یکی از فعالان ضدجنگ در آمریکا که در جمع حاضران بود بلافاصله پشت تریبون رفت. درحالیکه ماموران امنیتی وی را دنبال می کردند او سخنان خود را با صدای بلند فریاد می کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2633375" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2232267/2633375?width=400&height=300"></script></div>


وی پیراهنی صورتی به تن داشت که روی آن نوشته شده بود "صلح با ایران".
وی گفت: جامعه جهانی می خواهد توافق هسته ای ایران (برجام) باقی بماند. متحدان ما از قبیل آلمان و فرانسه و انگلیس می خواهند این توافق باقی بماند. جامعه جهانی می خواهد این توافق باقی بماند. بیایید درباره کشورهای عادی صحبت کنیم! بیاید درباره عربستان سعودی صحبت کنیم. آیا اینها کشورهایی هستند که باید متحدان ما باشند؟ این کشورها بزرگترین تهدیدها برای جامعه جهانی هستند.
او خطاب به نیروهای امنیتی که می خواستند صدایش را خفه کنند می گفت: شما دارید به من آسیب می رسانید.
این خانم آمریکایی سخنانش را ادامه داد و افزود: می خواهم این سوال را بپرسم. آیا فکر می کنید این تحریمها به رژیم ایران ضربه می زند یا به مردم ایران ضربه می زند؟ این تحریمها به مردم ایران ضربه وارد می کند. شما به دنبال استدلال برای توجیه جنگ با ایران هستید. نتیجه جنگ با عراق چه شد؟ شما دقیقا همان کاری را انجام می دهید که درباره عراق انجام دادیم. ما جنگ دیگری در منطقه خاورمیانه نمی خواهیم. وضعیت عراق به چه صورت شد؟ وضعیت لیبی به چه صورت شد؟ شاهد آلام مردم سوریه هستیم. شما چگونه جرات می کنیم مسئله یمن را مطرح کنید؟بمبهای سعودی ها مردم را در یمن می کشد. بیاید نگاه واقعی داشته باشیم. به جنگ نه بگوییم. با ایران صلح کنیم.
نیروهای امنیتی که تعدادشان بیشتر شده بود سرانجام توانستند فرد معترض را کشان کشان از محل سخنرانی بیرون ببرند.

نظر شما