شناسهٔ خبر: 28207414 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

آیا از همورویید رنج می‌برید؟!

انجیر از جمله میو‌ه‌هایی است که در درمان سنتی بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. در ابتلا به همورویید نیز توصیه می‌شود انجير خشك را از شب داخل آب بخيسانيد و صبح آن را به صورت ناشتا همراه با آبش مصرف كنيد

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین> سلامت> درمان‌های خانگی همورویید و اقدام‌های پیشگیرانه از بروز آن به طور عمده شامل دو دسته درمان‌های موضعی و خوراکی است. این شماره سلامانه با متداول‌ترین درمان‌های خانگی خوراکی در درمان همورویید آشنا خواهیم شد:
 

1. کنجد
به گزارش  شفاآنلاین: عصاره كنجد درمان موثري براي رفع هموروييد < Hemorrhoids>است. 20 گرم دانه كنجد را در 500 ميلي‌ليتر آب بجوشانيد بعد آن را صاف كرده و بنوشید.
 
۲. ترب سفید و عسل
مقداري ترب سفيد را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط کرده و مصرف كنيد. اين معجون به كاهش علايم كمك مي‌كند.
 
۳. آب ترب و نمک
مقداري نمك را با 90 ميلي‌ليتر آب ترب مخلوط و 2 بار در روز مصرف كنيد.
 
۴. هسته انبه
هسته انبه را خشك كرده و به صورت پودر درآوريد و روزانه 2 گرم آن را مصرف كنيد.
 
۵. موز و شیر
مصرف ترکیب موز و شیر نیز برای بهبود همورویید توصیه شده است. برای این کار یک موز كال را بجوشانيد و عصاره آن را با يك ليوان شير مخلوط کرده و بنوشید.
 
۶. انجیر خشک
انجیر از جمله میو‌ه‌هایی است که در درمان سنتی بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. در ابتلا به همورویید نیز توصیه می‌شود انجير خشك را از شب داخل آب بخيسانيد و صبح آن را به صورت ناشتا < Fasting>همراه با آبش مصرف كنيد.
 
۷. زنجبیل و نعناع و عسل
يك قاشق چاي‌خوري آب زنجبيل و نصف قاشق چاي‌خوري آب برگ نعناع تازه و يك قاشق غذاخوري عسل را مخلوط ‌كرده و روزي يك بار مصرف كنيد.
 
۸. شاه‌بلوط
مصرف شاه‌بلوط و عصاره آن نیز در پیشگیری و بهبود همورویید موثر است به طوری که در کشورهای اروپایی رايج‌ترين درمان براي هموروييد به شمار می‌رود. شاه‌بلوط افزايش‌دهنده جريان خون، محكم‌كننده بافت‌هاي پيوندي، كاهش‌دهنده التهاب و سفت‌كننده عروق است و از افتادگي هموروييد پيشگيري مي‌كند.
البته اگر دچار مشكلات كليوي و هپاتيت هستید و نیز اگر بارداريد و در دوران شيردهی هستید بايد از مصرف اين گياه خودداري كنيد.
 
۹. سركه سيب
سرکه سیب نیز یکی از مواد پرخاصیت در طب سنتی به شمار می‌آید و مي‌تواند به هر دو شکل خوراکی و موضعی، خونريزي ناشي از هموروييد را كاهش دهد. برای این کار يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با آب مخلوط كرده و در هر وعده ميل كنيد. همچنين مي‌توانيد دستمالي را به سركه سيب آغشته كرده و روي موضع قرار دهيد.
 
۱۰. فلفل کاین
فلفل کاین در توقف خونریزی بسیار موثر است و در درمان‌های خوراکی همورویید نیز کاربرد دارد. شما می‌توانید يك قاشق چاي‌خوري فلفل كاين را در يك ليوان آب ريخته و بنوشيد تا به قطع خونريزي شما کمک کند. سلامانه
 

نظر شما