شناسهٔ خبر: 28207400 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو خبرگان رهبری:

ایثار، جوانمردی و ولایتمداری ابوالفضل العباس(ع) بشریت را به تحیر واداشته است

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: حقیقتاً ایثار، جوانمردی و ولایتمداری حضرت ابوالفضل العباس(ع) جهان بشریت را به تحیر واداشته است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعای حسینی اظهار داشت: آن چه که مکتب اسلام را با مکاتب سایر ملل و نحله ها متمایز می سازد این است که اسلام مملو از الگوها و شاخص ها و ملاک های زندگی در حد اعلی خود است از جمیع جهات، به طوری که الگوهای گسترده ای در اختیار انسان قرار می دهد و هیچ ملت و فرقه ای تا به این اندازه دارای الگو و شاخص معتبر نیست.
وی افزود: به خصوص مکتب اهل بیت (ع) که شاخص ها و الگوهای بزرگی همچون پیامبر اکرم(ص)، امام علی، حضرت صدیقه کبری (س) ، امام حسن (ع) و امام حسین(ع) را در درون خود دارد و این بزرگواران والاترین الگوهای بشریت در تمام طول تاریخ به شمار می روند.
وی گفت: از تبار همین افراد کسانی هستند که انصافاً هر کس زندگی و حالاتشان را می خواند و می شنود تصدیق می کند که اینان نیز بهترین شاخص ها و الگوها برای بشریت پس از حضرات معصومین (ع) هستند و بی گمان یکی از بهترین آن ها وجود نازنین ابوالفضل العباس (ع) است که به عنوان ماه بنی هاشم می درخشد و از خود برکات صادر می کند.
این استاد حوزه بیان داشت: فرزند برومند امام علی بن ابیطالب (ع) و مادر ادب و وفا حضرت ام البنین(س) شخصیتی است که حقیقتاً پس از ائمه اطهار(ع) ما الگویی در ولایت مداری و ولایت پذیری همچون ایشان سراغ نداریم.
وی افزود: علمدار دشت کربلا چه در زمان حیات مولی الموحدین علی(ع) و چه زمانه حیات و امامت امام حسن (ع) و امام حسین(ع) در تبعیت از امام و ولی زمان خود هیچ تردیدی به خود راه نداد و بلکه بالاترین الگو و شاخص را در این باره از خود نشان داد تا آن جا که حتی امامان پس از ایشان نیز سخن در تصدیق و تمجید زایدالوصف ایشان گشوده اند.
حجت الاسلام و المسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: به ویژه در روز عاشورا که دشمن ناجوانمردانه دست راست و چپ ایشان را قطع می کند حضرت می فرماید که باز هم دست از حمایت دین خدا و ولی خدا برنمی دارم و این ها همه از جمله خصیصه های بسیار بارز حضرت است که بارها و بارها از سوی مادحین اهل بیت(ع) و به ویژه خطبا و وعاظ بیان شده است.
وی گفت: درباره مساله ایثار و جوانمردی و نیز ولایتمداری حقیقتاً بشریت مبهوت و حیرت زده در برابر حضرت عباس (ع) می شود به خصوص آن جا که روز عاشورا برای آوردن آب برای بچه های حرم سیدالشهدا(ع) دل به شریعه فرات می زند و وقتی دست ایشان به آب می خورد از آن نمی نوشد چرا که مولایش حسین بن علی (ع) و فرزندانش تشنه هستند؛ اگر ایشان آبی هم در آن وضعیت سخت می نوشید کسی ایشان را مورد سوال و بازخواست قرار نمی داد اما رفتار و سیره ابوالفضل (ع) آن گونه است که برای همیشه تاریخ به اُسوه و سمبل جوانمردی و فتوت و ایثار تبدیل می شود.

این استاد حوزه اضافه کرد: برای همه ما ، مایه افتخار است که الگو و عَلَم جانبازان ما علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع) است و حقیقتاً چه افتخاری از این بالاتر که در همه مراحل زندگی خود به سیره و کلام نورانی ایشان تاسی کنیم و بدانیم که اتصال ما به خاندان علوی و فاطمی و حضرت ام البنین(س) بالاترین توفیق است.

۳۱۳/۸

 

نظر شما