شناسهٔ خبر: 28207149 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

درمان سریع تاول پا

پیشگیری از تاول در پا و به خصوص در قسمت پاشنه برای بسیاری از افراد به ویژه خانمهایی که کفشهای پاشنه بلند و لبه تیز می‌پوشند ممکن است دشوار باشد اما خوشبختانه درمان آن خیلی آسان است و شما مجبور نیستید تا درمان معمول آن صبر کنید و رنج بکشید

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین> سلامت> تاول پا چیز ناخوشایند و دردناکی است بخصوص که پس از یک روز کاری سخت و با وجود خستگی زیاد مجبور به تحمل رنج و درد ناشی از تاول پا باشید. در اینجا ما ۹ راه حل خانگی را برای درمان تاول به شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.


به گزارش شفاآنلاین: تاول پا چیز ناخوشایند و دردناکی است بخصوص که پس از یک روز کاری سخت و با وجود خستگی زیاد مجبور به تحمل رنج و درد ناشی از تاول پا باشید. 

پیشگیری از تاول در پا و به خصوص در قسمت پاشنه برای بسیاری از افراد به ویژه خانمهایی که کفشهای پاشنه بلند و لبه تیز می‌پوشند ممکن است دشوار باشد اما خوشبختانه درمان آن خیلی آسان است و شما مجبور نیستید تا درمان معمول آن صبر کنید و رنج بکشید. در اینجا ما ۹ راه حل خانگی را برای درمان تاول به شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.


جلوگیری از تاول با دئودورانت

تاول‌‌ها به دلیل رطوبت و اصطکاک بدتر می‌شوند بنابراین خشک نگهداشتن ناحیه استخوانی پا می‌تواند مانع از تشکیل تاول شود. قبل از استفاده از یک جفت کفش جدید، انواع ژل را در دو طرف لبه‌های پا و روی پا بزنید و پا را خشک کنید؛ دئودورانت باید به عنوان یک درمان کننده خانگی برای روان کردن و کاهش ساییدگی برای مناطقی از پا که در کفش قرار می گیرند، انجام شود. ما قبلا در مورد استفاده از بالم لب قبل از پوشیدن کفش به شما گفته‌ایم.

روی تاول را با چسب زخم بپوشانید

بانداژ اصطکاک را کاهش می‌دهد و از تاول نسبت به تماس تحریک کننده محافظت می‌کند اما چگونگی استفاده از آنها بر میزان بهبودی تاول موثر است. نحوه استفاده از یک محافظ برای تاول با استفاده از چسب زخم به این ترتیب است: با استفاده از دو انتهای چسبی چسب زخم در دو طرف تاول یک محافظ کوچک ایجاد کنید و اجازه دهید قسمت پد آن روی تاول قرار گیرد. این درمان خانگی به تاول اجازه تنفس می‌دهد تا بهبود آن را تقویت کند و در عین حال از ورود خاک و آلودگی و همچنین ایجاد اصطکاک جلوگیری می‌کند.


آن را در چای سبز بخیسانید

چای سبز خواص ضد التهاب دارد که به تسکین کمک می‌کند. برای درمان تاول با چای سبز به این روش عمل کنید: ابتدا سه چای کیسه‌ای را در آب جوش بندازید، سپس یک قاشق چایخوری جوش شیرین (بخاطر خواص ضدعفونی کننده‌اش) در آن بریزید. اجازه دهید تا این مایع خنک شود، سپس تاول را در آن بخیسانید. اگر تاول در جایی است که خیساندن آن در این مایع دشوار است، می‌توانید از گاز برای استفاده از این درمان خانگی برای آن قسمت استفاده کنید همچنین اگر تاول شما باز نشده است، می‌توانید فرایند بهبود را بوسیله خیساندن در آب گرم سرعت بخشید تا به نرم شدن و خروج مایع درون آن کمک کند.

استفاده از سرکه سیب برای درمان تاول

مراقب باشید این یکی ممکن است سوزناک باشد! اما سعی کنید آن را امتحان کنید زیرا سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی است که به جلوگیری از آلوده شدن تاول کمک خواهد کرد. اگر درمان با سرکه بیش از حد دردناک باشد، سعی کنید مطقه را با پراکسید هیدروژن شسته و روی آن پماد ضد باکتری بزنید.

استفاده از ویتامین E

ویتامینE خواص عالی درمان کننده پوست دارد که با بهبود سریع سلولهای پوست از آن ۱محافظت می‌کند و از بروز زخم جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید روغن ویتامین E یا کرمهای آن را خریداری کنید یا یک کپسول ویتامین E را باز کنید و مایع درون آن را مستقیما روی پوست تاول زده استفاده کنید.

از روغن کرچک استفاده کنید

روغن کرچک یکی از درمانهای خانگی تاول است. نحوه درمان تاول با روغن کرچک: قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید و اجازه دهید که یک شب تا صبح روی تاول بماند تا به خشک شدن و درمان تاول کمک کند. شما می‌توانید روغن کرچک را با سرکه سیب ترکیب کنید تا برای بهبود بیشتر تاول کمک کند.

استفاده از هاماملیس

هاماملیس حاوی تانهای قابض است که کمک می‌کند تا تاول خشک و تمیز بماند. با استفاده از یک پنبه روی هر تاول را مقداری هاماملیس بمالید.

ژل آلوئه ‌ورا

آلوئه ورا یک ماده ضد التهاب است بنابراین به کاهش قرمزی و تورم که موجب درد می‌شود، کمک می‌کند. تحقیقات نیز ثابت کرده است که آلوئه ورا یک یک داروی موثر سنتی در درمان سوختگی درجه دو و سه است که آن را به یک درمان خانگی عالی برای تاول مبدل می‌سازد.

اجازه دهید تاول نفس بکشد

بسیاری از پزشکان موافقند که تاول در صورتی که بدون پوشش و در محیطی تمیز باشد، سریعتر خوب می‌شود. بانداژ را به هنگامی که در خانه هستید بردارید تا تاول شانس نفس کشیدن و خشک شدن را داشته باشد. برای محافظت از آلودگی آن، یک لایه پماد ضد باکتری برای تسریع درمان استفاده کنید. برترینها

نظر شما