شناسهٔ خبر: 28206953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی دانشگاه علوم پزشکی؛

۱۲ ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی در اردبیل برپا شد

اردبیل – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از برپایی ۱۲ ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا در اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری در حاشیه بازدید از ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی اردبیل گفت: این ایستگاه ها به عشق پرستار بزرگ کربلا حضرت زینب کبری (س) در روزهای سوگواری تاسوعا و عاشورا در اردبیل برپا شده است.

وی بزرگداشت و یادمان پرستار دشت نینوا حضرت زینب کبری (س) را از مهمترین اهداف برپایی این ایستگاه ها برشمرد و تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ سلامتی، ارتقا سطح آگاهی مردم در رابطه با بیماری های غیرواگیردار، ترویج فرهنگ خود مراقبتی، اجتماعی سازی حرفه پرستاری و شناساندن این حرفه مقدس به آحاد جامعه از دیگر اهداف این اقدام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در کنار انجام فعالیت این ایستگاه چنانچه افراد مستعد بیماری و در معرض خطر شناسایی شوند جهت ادامه مراقبت به مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه معرفی خواهند شد.

به گفته وی در قالب این طرح تعدادی از پرسنل پرستاری و دانشجویان پرستاری اردبیل با نیت خالصانه وعاشقانه به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) به صورت داوطلبانه طی روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی در دو نوبت صبح و عصر در این غرفه ها فعالیت خواهند کرد.

اخوان اکبری یادآور شد: این ایستگاه ها توسط شورای هماهنگی پرستاری استان و با همکاری اداره پرستاری و دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، سازمان نظام پرستاری و حمایت سازمان ها و ادارات از جمله فرمانداری، شهرداری و  شورای شهر اردبیل و با همت تعدادی از تشکل ها و سازمان های مردم نهاد برپا شده است .

وی بیان داشت: در این برنامه معاونت امور بهداشتی دانشگاه نیز با در اختیار گذاشتن انواع بروشورهای آموزشی، قرص ویتامین، ترازوی BMI سنج مشارکت فعال دارد.

نظر شما