شناسهٔ خبر: 28206122 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد دانشگاه سن پترزبورگ:

اسراییل مانع اصلی مبارزه با تروریسم در خاورمیانه است

مسکو - ایرنا - استاد مسایل خاورمیانه دانشگاه دولتی سن پترزبورگ روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع اصلی مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

«الکساندر سوتنیچنکو» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: حادثه سرنگونی هواپیمای تجسسی ایل-20 نیروی هوافضای روسیه در دریای مدیترانه یک بار دیگر این واقعیت را به وضوح نشان داد که اسراییل در کنار گروه های تروریستی در منطقه قرار دارد.
وی با بیان اینکه سوریه با گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه مبارزه می کند، اظهار داشت: اما اسراییل با بمباران سوریه بویژه مراکز نظامی این کشور، درصدد تضعیف توانمندی ارتش سوریه برای مقابله با تروریست ها است.
سوتنیچنکو که از کارشناسان امور شرقی روسیه و آشنا به امور ایران است، درباره ادعای رژیم صهیونیستی علیه ایران و حزب الله لبنان نیز یادآور شد: تهران در خط مقدم مبارزه با تروریست ها در منطقه قرار دارد.
استاد دانشگاه سن پترزبورگ تصریح کرد: اگر مبارزه ایران با تروریست ها و افراط گرایان نبود امروز منطقه قفقاز و آسیای مرکزی وضعیت بد و پرمخاطره ای داشت و ثبات این مناطق و خاورمیانه تا اندازه ای با تلاش های ایران تامین و تقویت شده است.

** رژیم صهیونیستی به دنبال آرامش در منطقه نیست
کارشناس ارشد روس در ادامه با بیان اینکه اسراییل خواهان حفظ آرامش و تقویت ثبات منطقه خاورمیانه نیست، گفت: اقدامات تل آویو به تلاش های برای برقراری آرامش در سوریه و حل و فصل سیاسی مسائل این کشور ضربه می زند.
استاد دانشگاه سن پترزبورگ روسیه، اقدامات رژیم صهیونیستی در سوریه را که بدون اجازه دولت این کشور مناطق مسکونی و زیرساخت های آن را بمباران می کند، نقض حاکمیت سوریه خواند.
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات مغایر معیارهای بین المللی است و با هیچ سند بین المللی نمی توان آن را توجیه کرد.
سوتنیچنکو گفت: اسراییل بجای حمایت از تلاش های گروهی برای حل و فصل مسائل سوریه و مبارزه با تروریست ها در این کشور، برای بی ثبات کردن اوضاع سوریه اقدام می کند.

**ایران روسیه و ترکیه ضامن صلح در سوریه هستند
سوتنیچنکو در ادامه تصریح کرد: ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه کشور ضامن و حامی روند صلح در سوریه، در قبال رویدادهای این کشور با مسئولیت رفتار می کنند.
وی افزود: در این شرایط که سوریه برای سرکوب تروریست ها در ادلب آماده می شود حمایت سه کشور حامی مذاکرات آستانه برای حل مساله ادلب بسیار مهم و حیاتی است.
استاد دانشگاه روس خاطرنشان کرد: باید با تلاش های بین المللی کانون تروریستی در ادلب از بین برود و فقط با همکاری کشورهای دوست سوریه این هدف تحقق می یابد.
اروپام*391* 1346 **1144

نظر شما