شناسهٔ خبر: 28206091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح 21 روزه هلال احمر در کرمانشاه

خبرگزاری صداوسیما

رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آغاز طرح بیست و یک روزه ویژه اربعین در سازمان خبر داد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه امیریان رئیس آغاز طرح 21 روزه هلال احمر در کرمانشاههلال احمر استان گفت: ارائه خدمات امداد و نجات به زائران در اربعین به مدت ۲۱ روز از ۲۱ مهر ماه تا ۱۱ آبان (۳ تا ۲۳ ماه صفر) در کشور آغاز خواهد شد و نیرو‌های امدادی ۲ روز قبل از اجرای طرح، در پایگاه‌ها مستقر خواهند شد.

وی گفت: استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به عنوان استان عامل و همدان، کردستان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، بوشهر و فارس را به عنوان استان‌های معین هستند.
امیریان افزود: سازمان امداد و نجات مسئول اصلی برگزاری طرح در داخل کشور خواهد بود، همچنین ۴ قرارگاه مرزی برای ارائه خدمات به زائران مستقر و پیش‌بینی شده تا در هر قرارگاه ۴۵ نیروی عملیاتی فعال باشند.
وی افزود: یک فروند بالگرد، یک دستگاه خودروی ارتباطات، ۵ دستگاه خودرو آمبولانس، ۵ دستگاه موتورسیکلت عملیاتی هم در هر پایگاه فعال خواهد بود.
وی با اعلام اینکه ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در مدت زمان اجرای طرح به صورت پلکانی فعال خواهد بود.
وی افزود: ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان فعال و ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین‌شهری استان‌های معین در محور‌های مواصلاتی به ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز در آماده باش هستند

نظر شما