شناسهٔ خبر: 28205992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست:

نذورات مردم کهگیلویه و بویراحمد در ظروف گیاهی توزیع شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: نذورات مردم و هیأت های مذهبی این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ظروف گیاهی بسته بندی و توزیع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن جعفری نژاد بسطامی روز سه شنبه در نشست هم‌ اندیشی با مسئولان تشکل زیست محیطی مردم نهاد «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد و اعضای هیأت ‌های مذهبی این استان در یاسوج اظهار داشت: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی زیان های متعدد برای محیط زیست و سلامتی مردم دارد.
وی با اشاره به سرطان‌ زا بودن ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد نوشیدنی ‌های گرم را با لیوان های کاغذی و غذاهای داغ را نیز با ظروف گیاهی مصرف کنند زیرا هیچ ضرری ندارند.
دبیر اجرایی تشکل زیست محیطی مردم نهاد «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اعضای هیأت های مذهبی این استان با بسته بندی و توزیع نذورات روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در ظروف گیاهی می توانند نقش مهمی برای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ ‌سازی در مورد زیان های استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی ایفا کنند.
امید سجادیان اظهار داشت: همه ساله پس از توزیع نذورات در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی عده ای در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به طور خودجوش اقدام به پاکسازی خیابان ها، کوچه ها و معابر عمومی می کنند.
وی افزود: باید فرهنگ استفاده از ظروف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بین مردم کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شود.
تشکل زیست محیطی مردم نهاد «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را از سال 1378 آغاز کرد و هم اینک نیز دارای 120 عضو است.
این تشکل با برخی استان‌ های کشور همکاری داشته و برنامه‌ های مشترک در زمینه مسائل زیست محیطی با آنها اجرا می‌ کند.
7535/6110

نظر شما