شناسهٔ خبر: 28205737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قانون‌گذار افغان: آمریکا تمایلی به پایان تنش‌ها در افغانستان ندارد/ از روسیه طلب کمک می‌کنیم

یک قانون‌گذار افغان در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد حضور آمریکا در افغانستان موجب بدتر شدن اوضاع امنیتی در این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

قانون‌گذار افغان: آمریکا مسبب تشدید روزمره شرایط در افغانستان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شهباز ناصری، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان افغانستان، در مصاحبه‌ای گفت کابل تحت فشار آمریکا از شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان خودداری کرد. وی همچنین افزود واشنگتن تمایلی به پایان تنش‌ها در افغانستان ندارد.

این قانون‌گذار افغان گفت تشدید شرایط در کشورش با دخالت آمریکا در امور داخلی کابل و نیز تمایل واشنگتن به ادامه‌دار شدن درگیری‌های افغانستان ارتباط دارد.

او خاطر نشان کرد دولت کنونی افغانستان نمی‌تواند «سیاست مستقلی» را به پیش ببرد و افزود تمامی «تصمیم‌های مهم از جانب آمریکا اتخاذ می‌شود که به طور منفی بر امنیت افغانستان تاثیر می‌گذارد.»

شهباز ناصری گفت روسیه نفوذ بسیاری در آسیا دارد و می‌تواند تاثیر بسزایی بر امنیت در افغانستان داشته باشد. اما به باور او، این روند باید بدون شرکت آمریکا و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت بگیرد.

ناصری گفت: «روسیه به عنوان قدرتی بزرگ که نفوذ بسیاری بر منطقه ما دارد، می‌تواند در صورتی که بخواهد، تغییرات چشمگیری در شرایط امنیتی در افغانستان ایجاد کند. اما این باید بدون شرکت آمریکا و ناتو انجام شود.»

این قانون‌گذار افغان یادآور شد واشنگتن و متحدانش در افغانستان به دنبال دستیابی به اهداف خود هستند و در عین حال، کابل از حضور آن‌ها سودی نمی‌برد.

شرایط در افغانستان به تازگی بدتر شده است. تقریبا هرروز در بخش‌هایی از این کشور، حملاتی علیه پلیس، نیروهای ارتش، نیروهای امنیت ملی و شهروندان غیرنظامی رخ می‌دهد. جدیدترین حمله بزرگ از جانب طالبان در روز دوشنبه صورت گرفت که در جریان آن، دستکم 15 افسر پلیس جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما