شناسهٔ خبر: 28205701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زارعی:

دفاع مقدس عرصه تبعیت از ولایت بود/ اجرای 300 برنامه در منطقه شمال شرق شیراز

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینكه متأسفانه امروزه عده‌ای می‌خواهند این مقاومت را زیر سئوال برده و نادیده بگیرند، آن‌ها می‌خواهند بگویند این نظام و انقلاب ناکارآمد بوده و ما پیشرفتی نداشته‌ایم، تأكید كرد: دفاع مقدس عرصه تبعیت از ولایت بود و امروز هم تا پای جان ایستاده و مطیع امر ولایت هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز عصر دیروز، 28 شهریورماه در جمع ستاد هفته دفاع مقدس این ناحیه با بیان اینکه دفاع مقدس و هشت ساله، ایران زمین را به میهن اسلامی بدل کرد و چه گره‌های کور و سختی که در این سال‌ها گشوده شد و چه خاکریزهای رزم که در برابر کفر و استکبار برخاست، گفت: اینک که به آن سال‌ها می‌اندیشیم به خود می‌بالیم و بر بال فرشتگان عنایات خداوندی، بوسه امتنان می‌زنیم.
وی گفت: گرچه متأسفانه امروزه عده‌ای می‌خواهند این مقاومت را زیر سئوال برده و نادیده بگیرند، آن‌ها می‌خواهند بگویند این نظام و انقلاب ناکارآمد بوده و ما پیشرفتی نداشته‌ایم ولی باید بدانند که دفاع مقدس عرصه تبعیت از ولایت بوده و اكنون نیز به کوری چشم دشمنان این انقلاب و عوامل خودفروخته داخلی آنان تا پای جان ایستاده و مطیع امر ولایت مطلقه فقیه بوده و خواهیم بود.
زارعی همچنین بیان كرد: دفاع مقدس به ما آموخت که از خودباختگی تا خودیافتگی راهی به نورانیت ایثار و معنویت ایمان به خداست و هر کسی که این راه را پیمود به گران‌بهاترین گنجینه آفرینش که همانا ایمان به خدای لایزال و امید بستن به عنایات اوست، دست یافت.
وی افزود: 8 ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این رمز و بوم، به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.
زارعی با بیان اینكه دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه‌جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‌طلبانه، یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود، گفت: پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‌های امام خمینی(ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت‌های آرمان‌گرا و ایدئولوژی جهانگیر شد.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.
وی اظهار كرد: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت مردمانی را در پی داشت که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند و در این عرصه، با ایمانشان چنان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت‌های بیشمار جنگ، ارزش‌هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.
زارعی یادآور شد: مرزهای جنوب و غرب کشور هر چند تا دیرزمانی به قربان گاه پاک‌ترین فرزندان این دیار بدل گشت، ولی ایمان و قدرت روح والای آنان، این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد که تا امروز سایه حضورشان در آن جا موج می‌زند و خاک، عطر خود را از وجود آنان وام دارد.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، دفاع مقدس هشت ساله در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح را درخشان‌ترین دوره دفاع از تمامیت ارضی و عزت مردم مسلمان این مرز و بوم، در طول 200 سال اخیر برشمرد و گفت: در این جنگ نابرابر، صدام با پشتوانه قدرت‌های جهانی غربی و شرقی و همچنین کشورهای عرب منطقه، به کشور اسلامی ایران حمله‌ور شد و بر اساس شرایط داخلی کشور و قدرت نظامی عراق و نیز در سایه حمایت‌های بی دریغِ نظامی کشورهای غرب و شرق و حمایت‌های مالی کشورهای عرب منطقه از نظام بعثی، همه تحلیل‌ها خبر از پیروزی قطعی ارتش بعثی در زمانی کوتاه می‌دادند.
وی افزود: دفاع مقدس ما در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد. این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه‌آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهد گذاشت.
زارعی یادآور شد: هنگامی که تاریخِ معاصر ایران و جنگ های عصر قاجار و پس از آن را بررسی می‌کنیم، همواره با شرمندگی و شکست تحقیرآمیز ایران، مواجه می‌شویم. بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های طلایی ایران زمین در جنگ‌های 13 ساله ایران و روس و در دو قرارداد خفت بار و ننگین گلستان و ترکمانچای از میهن ما جدا شد و در جنگ دیگری هرات و افغانستان را از ایران گرفتند و در دوره پهلوی نیز بحرین از ایران جدا شد؛ اما در دوره هشت ساله دفاع مقدس، با وجود پشتیبانی‌های همه قدرت‌های جهان و کمک‌های کشورهای عربی، دشمن نتوانست حتی یک وجب از این سرزمین را جدا کند و در رسیدن به اهدافش ناکام ماند.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با تأكید بر اهمیت حفظ گنجینه دفاع مقدس گفت: میزان ماندگاری حماسه‌ها بر لوح تاریخ و اشاعه فرهنگ آن حماسه‌ها به نسل‌های آتی در گرو تلاشی است که بازماندگان و شاهدان صحنه‌های حوادث آن حماسه‌ها برای ترسیم آن انجام می‌دهند و شرح حماسه‌ها را به زبان قلم، بیان و هنر برای آیندگان باز می‌گویند، این بازگویی و تشریح حوادث حماسه‌ها در دل خود حداقل 3 مزیت شاخص و عمده را داراست.
وی، نخستین مزیت را پیوند نسل‌ها با حماسه‌ها و حوادث زمان برشمرد و افزود: دومین مزیت این است كه از تکرار تجربیات همدیگر بی نیاز می‌سازد و سوم اینکه بار تکالیفی را که از نسل پیش برجای مانده و راهی که هنوز به تمام طی نشده است را به نسل بعد از آن باز می‌نمایاند.
زارعی با بیان اینكه هر حماسه‌ای از دو جزء یا دو مرحله مهم تشکیل یافته است، گفت: جزء اول حماسه‌سازی است که در میدان مبارزه حاصل می‌شود، جزء دوم و مهم‌تر پیام‌رسانی حماسه‌هاست که این وظیفه اخیر بر عهده گروهی است که در حین حماسه‌ها و به‌خصوص پس از پایان مرحله اول و برای برآورده کردن سه هدف فوق‌الذکر بعد از هر حماسه‌ای سلاح عوض می‌کنند و در حالی که جامعه میل آن دارد تا خود را از فضای حوادث گذشته دور سازد. ساز و کاری جدید و جدی را سامان می‌دهند تا بتوانند راه نیمه تمام شهیدان حماسه‌ها را به سر منزل مقصود برسانند.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در بخش پایانی سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این ناحیه پرداخت و گفت: در ناحیه ثارالله(ع) 300 برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی، بازدید از خانواده‌های شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی، حضور راویان در مدارس و مساجد، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری چندین نمایشگاه از جمله نمایشگاه بزرگ بهشت خاکی در پارک بعثت شیراز، اجرای برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و غيره را از جمله برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس برشمرد.
انتهای پیام

نظر شما