شناسهٔ خبر: 28205546 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معرفت و وفای عباس (ع) ، نیاز امروز جامعه

به گزارش خبرنگار ایرنا، در واقعه عاشورا انسان هایی بودند که مرور شخصیت هر کدام و درس آموزی و الگو قرار دادن آنها می تواند ما را به بهترین نحو ارتقا شخصیت

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، در واقعه عاشورا انسان هایی بودند که مرور شخصیت هر کدام و درس آموزی و الگو قرار دادن آنها می تواند ما را به بهترین نحو ارتقا شخصیت دهد.
افرادی همچون حر که آزادگی را به پول و مال و مقام ترجیح داد و نام نیک آزاده بودن را به بندگی یزد برگزید و سرداری سپاه یزید را به شهادت در رکاب امام حسین(ع) ترجیح نداد و با شهادت خود تا ابد سردار دلهای آزادگان شد.
درس آموزنده از این شخصیت قید حب دنیا و ریاست زدن و خدمت به حق است که امروز مسئولین ما نیاز است به این شخصیت بزرگوار تاسی کنند و آزاده باشند و حب دنیا چشم و دلشان را سیر نکند تا از کمک و همدلی با حقیقت باز مانند.
شخصیت ارزنده و بزرگواری همچون علی اکبر (ع) که گوش به فرمان پدر بود و شهادت را به جان خرید و موجب افتخار و عزت پدر شد.
این شخصیت بررگوار می تواند اسوه و الگویی بی نظیر برای همه جوانان حقیقت جو باشد تا با تاسی از این بزرگوار فریب غرور جوانی را نخورند و با گوش دادن به دستور پدر بر مرکب لجام گسیخته هوی و هوس بتازند و عزت و افتخار را برای خانواده به ارمغان بیاورند.
در این روزگار ما هستند جوانی که خود را گم کرده اند و در این بحران هویت به دنبال تتو و خالکوبی روی دست و بازوی خود، برداشتن ابرو و زدن تیپ های آنچنانی و مزاحمت برای نوامیس مردم در فضای مجازی و خیابان و داغی بر دل پدر و مادر خود گذاشته و با بندگی هوا و هوس اسیر فساد و مواد مخدر و بزه شده اند.
شاید واکاوی سخصیت بزرگوار حضرت علی اکبر علیه السلام ، چشم و گوش این افراد را باز کند و به آنان یادآور شود که این آقا نیز جوان بود و مغرور اما اجازه نداد این غرور موجب ایستادن و بی حرمتی در برابر پدرش کند، سر به فرمان پدر داد و به اوج انسانیت و شرافت و آزادگی رسید.
یکی دیگر از شخصیت هایی تاثیرگذار حضرت عباس(ع) بود در واقعه عاشورا که معرفت و برادری و انسانیت را به کمال رسانید و با همه وجود موجب شد که با تکه تکه شدن بدنش دلهای هزاران نفر را در طول تاریخ از قیام عاشورا تاکنون و بی گمان تا قیامت، تسخیر کند.
این روزهای بد که زندگی بس بالا و پایین دارد ، برادرانی هستند که به هم رحم نمی کنند و حاضراند برای ارث و میراث همدیگر را هلاک کنند.
برادرانی که مال دنیا چشم و گوششان را کور و‌ کر کرده و جز پول و ثروت و جایگاه خود چیزی را نمی پذیرند، برادری را کنار گذاشته و از هم پله می سازند تا به قدرت و ثروت برسند.
در واقعه عاشورا درس های بزرگی برای زندگی و افتخار آفرینی وجود دارد و نقش هایی که واکاوی هر کدام از آنها می تواند انسان را اعلاترین درجه انسانیت برساند.
حضرت عباس بی گمان یکی از بهترین این نقس ها است که اوج برادری، ایثار، انسانیت، استقامت، شجاعت، همدلی، فداکاری و بزرگواری را نشان داد و برای همیشه محبوب همه قلب های حقیقت طلب شد.
بزرگ مردی که با همه وجود از برادرش و خاندان امامت دفاع کرد و اوج شجاعت و مردانگی را به نمایش گذاشت، حضرت عباس(ع) با وجود داشتن امان نامه از دشمن شهادت در راه برادر و به عزت رسیدن را بر زندگی با ننگ ترجیح داد.
حضرت عباس می تواند به عنوان یکی از شخصبت های تاثیر گذار واقعه کربلا تا همیشه تاریخ مدرس ازادگی، برادری شجاعت و فداکاری و ایثار باشد و راهش مسیری سبز است که پیروانش را به اعلاترین درجه انسانیت و شرافت می رساند.
درس های واقعه عاشورا بسیار تاثیرگذار و آموزنده اند و در این وانفسا زندگی همه ما نیاز داریم که این درس را با بررسی شخصیت های این واقعه مرور کنیم و جامی از انسانیت سر گیربم تا دیگر به فکر خیانت، تجاوز، فساد، حرام خوری و حرمت شکنی نیفتیم.
امروز همه ما نیاز داربم درس های واقعه عاشورا را اینقدر تکرار کنیم تا همه آن معرفت ها و انسانیت ها سرلوحه زندگی شخصی ما باشد و ما را له عزت برساند. دنیای امروز ما تشنه معرفت ناب علی و اولاد عدل است تا عدالت و خدمت به محرو مان را تکرار کند.
بی گمان شمر و معاویه و یزد و حرمله و .‌.. در همه وجود ما قرار دارد که با فساد و زیاده خواهی، سگ بازی، حرام خواری، احتکار و بزهکاری و ....خود را نشان می دهند و این ما هستیم که باید بر این دشمن های درونی غلبه کنیم و به اوج عزت و ازادگی برسیم.
امروز ، روزی است که باید از معرکه فریب و نیرنگ این دشمنان درونی بگریزیم و به سپاه حق طلبی و ازادکی ملحق شویم و با سر بریدن نفس خویش به عزت و ازادگی دست یابیم.
امروز روز تاسوعا و روز پاسداشت مبام حضرت عباس است که می تواند بهتربن فرصت برای درس اموختن در مکتب این شخصیت بزرگوار باشد که قدم گذاشتن در این مسیر تا همه عمر مارا به عزت می رساند.
7177/6119
انتهای پیام

نظر شما