شناسهٔ خبر: 28205142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مراسم عزاداری تاسوعا در دفتر رهبری در قم برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی ترتیب یافت، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، به نقش بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار قیام خونین عاشورا در حفظ و تداوم مکتب تعالی بخش اسلام اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری افزود: اگر حماسه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) در محرم سال 61 هجری قمری شکل نمی گرفت، امروز هیچ مسلمانی در جهان وجود نداشت.
وی اضافه کرد: عبور از دنیا و سختی های آن و پیدایش جامعه موحدان و ورود به وادی توحید و اخلاص و بندگی خدا جز با حرکت در مسیر عاشورا ممکن نیست.
استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان با تاسی به فرهنگ ناب عاشورا از قید و بند دنیا جدا شده و به همراهی امام و ولی خدا می رسد و بواسطه قرار گرفتن در کنار معصوم
مقام الهی را سیر می کند.
میرباقری، دوری از تعلق های دنیوی را محصول ولایت پذیری اهل بیت(ع) دانست و گفت: راه امام حسین(ع) برای جبهه موحدان، معرفت و فهم و بصیرت و همچنین موضع گیری در برابر کفار و لعن و نفرین کردن و برائت، قتال و درگیری و صف کشیدن در برابر آنها و در نتیجه سیر در وادی توحید را به همراه دارد.
قم در سالروز تاسوعای حسینی(ع) غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم می ریزند.
7403/ 1175
انتهای پیام

نظر شما