شناسهٔ خبر: 28204763 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

89 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سروآباد پرداخت شد

کوهسار دادور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای 243 طرح اشتغالزایی پرداخت شده و برای 340 نفر نیز به صورت مستقیم

صاحب‌خبر - کوهسار دادور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای 243 طرح اشتغالزایی پرداخت شده و برای 340 نفر نیز به صورت مستقیم ایجاد اشتغالزایی کرده است.
وی افزود: مرحله اول پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از 6 ماهه دوم سال 96 تا پایان 6 ماهه اول امسال پرداخت شده است و مرحله دوم پرداخت این تسهیلات از مهر امسال آغاز می شود.
فرماندار شهرستان سروآباد با بیان اینکه تاکنون 731 طرح اشتغالزایی از این شهرستان به کارگروه اشتغال استان ارسال شده است، اضافه کرد: طرح های پرداخت نشده مرحله اول در مرحله دوم پرداخت خواهند شد.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود در مرحله دوم نیز 488 طرح باقی مانده و با اعتباری بیش از 89 میلیارد ریال به متقاضیان اشتغال پرداخت شود.
دادور گفت: تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به متقاضیان در مرحله اول در بخش های کشاورزی، صنعت، دامداری، مشاغل خانگی و صنایع دستی بوده است.
وی تاکید کرد: شهرستان سروآباد در مرحله اول 107 درصد تسهیلات اشتغالزایی پایدار روستایی را به متقاضیان پرداخت کرده یعنی هفت درصد اضافه بر سهمیه اختصاص یافته به این شهرستان، که این مهم با همدلی و همراهی اعضای کارگروه اشتغال، مدیران و کارشناسان مرتبط ادارات و روسای بانک های شهرستان و با حمایت مدیران استانی و کارگروه اشتغال استان محقق شده است.
وی افزود: هرچند اگر آئین نامه بانک ها اجازه می داد و مطابق شیوه نامه پیش می رفتیم، بدون تردید خیلی بهتر می توانستیم عمل کنیم و تسهیلات بیشتری به متقاضیان کسب و کار در این شهرستان پرداخت کنیم.
فرماندار شهرستان سروآباد ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شاهد ایجاد رونق و توسعه در شهرستان، تثبیت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.
به گزارش ایرنا، دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال در مناطق محروم اجرا می شود که سهم استان کردستان از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی 2 هزار و 600 میلیارد ریال است و سهم تعیین شده استان برای مرحله اول این طرح جذب یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار است.
در شهرستان سروآباد در مرحله اول از 731 طرح دریافتی از متقاضیان اشتغالزایی 243 طرح با اعتبار 89 میلیارد ریال در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، دامداری، مشاغل خانگی و صنایع دستی پرداخت شده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
انتهای پیام

نظر شما