شناسهٔ خبر: 28204692 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیپلمات سابق روس: مسئول اصلی سقوط هواپیمای روسیه، دولت آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور است

یک دیپلمات سابق روس در گفتگو با روسیا الیوم مسئول اصلی سقوط هواپیمای روسیه را آمریکا و شخصِ رئیس‌جمهور این کشور دانست.

صاحب‌خبر -

دیپلمات سابق روس: مسئول اصلی سقوط هواپیمای روسیه آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی وروبیوف»، دیپلمات سابق روس و استاد مدرسه عالی اقتصاد در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در خصوص سقوط هواپیمای «ایل 20» روسی گفت: مسئول اصلی این حادثه دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور این کشور است؛ زیرا اسرائیل می داند، به هیچ وجه مورد مجازات و محکومیت آمریکا قرار نخواهد گرفت، از این رو از انجام دادن هیچ اقدامی ابایی ندارد.

سرگئی وروبیوف گفت: من شخصا وقوع چنین فاجعه ای را از مدت ها قبل یعنی تقریبا از دو سال پیش، پیش بینی کرده بودم؛ زیرا شمار حملات اسرائیل به خاک سوریه به دویست حمله رسیده بود و شماری زیادی از شهروندان سوری قربانی این حملات شده بودند و دیر یا زود حضور نظامی روسیه در حریم هوایی یا زمینی سوریه به حادثه ای منجر می شد. همچنین اسرائیل بارها با حمایت سیاسی و دیپلماتیک آمریکا قوانین را نقض کرده و زیر پا گذاشته است. سران اسرائیل احساس مسئولیت ندارند، آنها هیچ نگرانی از مجازات شدن در جامعه بین المللی نیز ندارند. پیش تر نیز آمریکا، اسرائیل را حتی یک بار هم توبیخ یا مجازات نکرده است و هیچ گاه ندیده ایم که واشنگتن اقدامات اسرائیل را در شورای امنیت یا در سازمان ملل متحد محکوم کند.

وی افزود: مانورهای دیپلماتیک اسرائیل پس از اين حادثه به این سبب است که این حادثه بسیار حساس و پیچیده است و اسرائیل آمادگی آن را ندارد که به اشتباهات خود اعتراف کند؛ اما در نهایت باز هم باید بگویم، علت این امر به سیاست های اسرائیل و راهبرد آن در منطقه برمی گردد؛ اسرائیل می داند، مجازات نمی شود، می داند، از جانب آمریکا محکوم نخواهد شد. مسلما در این خصوص لازم است، با ترامپ گفتگو کنیم البته گفتگو با رئیس جمهور آمریکا فایده ای ندارد زیرا اسرائیل و آمریکا هر دو در یک گروه هستند. گروه ترامپ و گروه نتانیاهو یکی است.

کارشناس روسيه گفت: به نظر می رسد، نخستین اقدام روسیه افزایش هشدارها به سران اسرائیل باشد. پس از آن روسیه می تواند، نیروهای هوایی سوری را با تجهیزات نظامی جدید تقویت کند و این احتمال بعید نیست؛ زیرا کرملین چندین بار این اقدام را انجام داده است.

سرگئی وروبیوف تاکید کرد: هواپیمای روسی هیچ خطری برای امنیت اسرائیل نداشت. این هواپیما برای بررسی مواضع نیروهای مسلح، گروه های تروریستی و اوضاع استان ادلب و دیگر اهداف بود و هیچ ارتباطی با اسرائیل نداشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما