شناسهٔ خبر: 28204623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فلسطین|شیخ عزام: تماس‌ها درباره آتش‌بس قطع نشده است/ معامله قرن شکست خواهد خورد

R36355/P36355/S8,90,1115/CT10

یک عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی بر ضرورت ادامه و افزایش فعالیت ها و سازوکارها برای راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره به شیوه مسالمت آمیز در نوار غزه تا دستیابی به اهداف آن تاکید کرد.‎

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "نافذ عزام" عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت و گو با " الاستقلال " توضیح داد: این راهپیمایی که از  30 مارس گذشته همچنان ادامه دارد، بار دیگر بر حضور ملت فلسطین در این تجمعات برای دستیابی به حقوق خود و ندای آنان برای شکستن محاصره تحمیلی رژیم اسراییل که از 12 سال پیش بر نوار غزه تحمیل شده است، تاکید می‌کند.

وی با اشاره به روند گفت و گو ها در مورد آتش بس در نوار غزه با رژیم اشغالگر گفت: تلاش ها و تماس ها در مورد آن قطع نشده است.

عزام گفت : تماس ها با برادران مصری و گروهای فعالیت ملی متوقف نشد و قاهره بر ادامه تلاش برای  دستیابی به توافقات و راه حل‌ها برای تمام پرونده‌های باقی مانده درباره فلسطین تاکید کرده است.

عزام درباره تصمیمات و اقدامات پیاپی آمریکا بر ضد مسئله فلسطین، گفت: این اقدامات آمریکا بیانگر حمایت و جانبداری کورکورانه و غیر منطقی از اشغالگران اسرائیلی است.این درحالی است که تمام جهانیان این تصمیمات و اقدامات غیر مسؤلانه را محکوم کرده و علیه سیاست‌ های آمریکا موضع می گیرد.

عزام تاکید کرد: تا زمانی که ملت فلسطین از تسلیم شدن در برابر طرح آمریکا برای حذف مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن ایستادگی می‌ کنند، این طرح شکست خواهد خورد.

عضو دفتر جنبش جهاد اسلامی در ادامه درباره آتش بس گفت : در واقع ما تا پیش از عید قربان فاصله کوتاهی تا رسیدن به توافق  آتش بس داشتیم تا بدون پرداخت بهای سیاسی ، بخشی از درد و رنج های ملت ما کاسته شود، اما تشکیلات خودگردان مسؤل عدم دستیابی به این  توافق است.

وی گفت : متاسفانه تشکیلات خودگردان مانع دستیابی به توافق آتش بس شد و توجیهات این تشکیلات در رابطه با آتش بس غیرمنطقی و غیر قابل پذیرش است.

انتهای پیام/

نظر شما