شناسهٔ خبر: 28204445 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نابودی عفونت ادراری با ۲ میوه جنگلی/چرا نوجوانان پرخاشگر می‌شوند؟ / راهی عجیب برای درمان افسردگی پس از زایمان/ جلوگیری از سکته قلبی با آبِ این میوه خوشمزه

صاحب‌خبر -

اختلال در تمرکز و عملکرد مغز موجب واکنش نابجا و تصمیم گیری نادرست مغز در موقعیت‌های گوناگون می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

کم خوابی خطر پرخاشگری به همراه دارد

 کم خوابی باعث کاهش تمرکز و اختلال در عملکرد مغز می‌شود، اختلال در تمرکز و عملکرد مغز نهایتا موجب واکنش نابجا و تصمیم گیری نادرست مغز در موقعیت‌های گوناگون می‌شود، به همین علت نوجوانانی که کم خوابی دارند پنج برابر بیشتر از سایرین پرخاشگر هستند و تمایل بیشتری به اعمال مجرمانه مانند زد و خورد دارند، برای کاهش کم خوابی، ساعت خواب منظمی برای خودتان تنظیم کنید و در یک ساعت بخوابید و سعی کنید صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید.

////

برای درمان عفونت ادراری چه کنیم؟

افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد دارند چرا که در این زمان عفونت کاهش پیدا می‌کند؛ سعی کنید با مصرف آب کافی هر 20 دقیقه یک بار به دستشویی بروید تا عفونت‌های موجود در دستگاه ادراری تان خارج شود، مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث، به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت‌های دستگاه ادراری را از بین می‌برند، خوردن آب قره قات یا زغال اخته بسیار مفید است، الکل، سیگار،  نوشیدنی‌های کافئین دار و گازدار و غذاهای تند و پرادویه را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

////

خرما و کاچی بخورید تا از شر افسردگی پس از زایمان خلاص شوید

برخی افراد در دوران بارداری احساس افسردگی دارند که از این حالت خود رنج می‌برند، خوب است بدانید که افسردگی پس از زایمان از سردی بدن است و اگر موادی مصرف کنید تا این سردی رفع شود افسردگی‌تان درمان خواهد شد، محققان طب سنتی برای رفع سردی مصرف گرمی‌ها مانند خرما را سفارش می‌کنند، برای این کار روزی سه الی ۴عدد خرما مصرف کنید، همچنین استشمام عطر‌های گرم طبیعی در کاهش افسردگی بسیار موثر است، مصرف 40 روز کاچی هم در درمان افسردگی مفید است، این اتفاق معمولا در سزارین می‌افتد.

////

راهکار مقابله با حمله قلبی 

روزانه یک لیوان آب انگور سیاه تازه تا 75 درصد از حمله قلبی جلوگیری می‌کند؛ آب انگور قرمز در جلوگیری از تکرار حمله قلبی از آسپرین موثرتر است، وجود مقدار قابل توجهی از ماده ( فلاونوئید) در انگور وجود دارد که در نتیجه از تجمع پلاکت‌های خون (انعقاد خون) و لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند، همچنین مصرف آن ریسک سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

////

سیر بهترین راه برای کاهش کلسترول خون

خوردن روزانه 2 حبه سیر تازه رسوبات در جدار سرخ رگ‌ها را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این مصرف سیر (HDL ) کلسترول مثبت را افزایش می‌دهد، کلسترول خوب یا همان کلسترول مثبت (HDL) ماده مفیدی است که وجود آن به اندازه کافی در خون باعث می‌شود ذرات چربی به جدار داخلی سرخرگ‌ها نچسبند، خوردن سیر در جلوگیری از سرطان (کولون) سرطان روده بزرگ موثر است.

در بین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد همچنین گفته شده است که سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌کند و اثر سیر ترشی نیز مانند سیر تازه است.

////

انتهای پیام/

نظر شما