شناسهٔ خبر: 28204246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

48 شهيد و زخمي در تظاهرات در نوار غزه

در تظاهرات امروز در نوار غزه 2 فلسطيني کشته و 46 نفر ديگر زخمي شدند.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما،  المیادین با انتشار تصاویری، از شهادت 2 فلسطینی و زخمی شدن 46 نفر در تظاهرات روز سه شنبه در شمال نوار غزه خبر داد. در این تظاهرات دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، به شهادت رسیدند و 46 نفر نیز زخمی شدند. 
نظامیان صهیونیست تظاهرکنندگان را با گلوله جنگی هدف قرار دادند و به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند. این تظاهرات گسترده نزدیک گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه و با شعار «حمایت از حقوق آوارگان» به دعوت هیئت عالی راهپیمایی های بازگشت و شکست محاصره و در اعتراض به تصمیم های آمریکا مبنی بر لغو کمک های مالی به آژانس آنروا برپا شد.
یکی از فلسطینیان گفت: ما ملتی هستیم که نمی توانند علیه ما توطئه کنند. آنچه را با توسل به زور گرفتند، با زور پس خواهیم گرفت. یکی دیگر از فلسطینیان گفت: به اینجا آمده ایم که به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تل آویو بگوییم قدس پایتخت کشور فلسطین است و هر قدر که در این راه قربانی دهیم، از سرزمین خود چشم پوشی نخواهیم کرد. به رغم توطئه چینی بسیاری از کشورها، به اذن خداوند محاصره غزه را خواهیم شکست.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2631508" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2232008/2631508?width=340&height=240"></script></div>
درگیری و زخمی شدن فلسطینیان در مسجدالاقصی همزمان با انجام شدن آیین های تلمودی
به گزارش العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی با ورود به مسجدالاقصی شماری از فلسطینیان را بازداشت و شماری را نیز زخمی کردند. در یورش نظامیان صهیونیست به شماری از فلسطینیان در مسجدالاقصی، ده نفر از فلسطینیان زخمی و دست کم هفت نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند. نظامیان اشغالگر پنج نفر از اهالی قدس را نیز در صحن های مسجدالاقصی بازداشت کردند.
خضر شاهین خبرنگار شبکه در قدس در گزارشی از ورود صهیونیست ها به صحن های مسجدالاقصی گفت: در آستانه فرا رسیدن روز غفران طبق آیین تلمودی، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست وارد صحن های مسجدالاقصی شدند و ضمن سردادن شعارهای تحریک آمیز به انجام شعائر نژادپرستانه پرداختند. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز ضمن حمایت از شهرک نشینان، فلسطینیان حاضر در مسجدالاقصی اعم از نمازگزاران و نگهبانان و مسئولان اداره مسجدالاقصی را هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن، دهها نفر از آنها زخمی و بازداشت شدند.
حاتم عبدالقادر مسئول قدس در جنبش فتح گفت: اتفاقاتی که در مسجدالاقصی می افتد بی سابقه است. مراسم بی سابقه ای در محل کاخ های اموی در مجاورت مسجدالاقصی انجام می شود. امروز نیز در منطقه باب الرحمه صدای شیپور شنیده شد.
همزمان با ورود صهیونیست ها به مسجدالاقصی و مراسمی که اجرا می کنند، همه خیابان ها و راه ها بسته شده و فعالیت ها در قدس اشغالی به کلی متوقف شده است. علاوه بر این، کرانه باختری به کلی منطقه بسته اعلام شده است و این اوضاع تا روز پنجشنبه ادامه دارد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2631525" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2232008/2631525?width=340&height=240"></script></div>
 
 
ادامه تحصن در روستای خان الاحمر در شرق قدس برای پانزدهمین روز متوالی
به گزارش خبرگزاري فلسطيني وفا تحصن در روستای خان الاحمر در شرق قدس در اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب این روستا برای پانزدهمین روز متوالی ادامه دارد. تحصن فلسطینی های ساکن روستای خان الاحمر با حضور مقامات و شخصیت های ملی و بین المللی ادامه دارد.
عبدالله رحمه هماهنگ کننده کمپین «خان الاحمر را نجات دهید» در سازمان مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل و شهرک سازی صهیونیست ها در مصاحبه با خبرگزاری وفا گفت: هیات هایی از وزارتخانه های دولت فلسطین به همراه یک هیات پارلمانی از اتحادیه اروپا امروز در چادر اعلام همبستگی با روستای خان الاحمر تحصن خواهند کرد تا بر همبستگی با ساکنان روستا و مخالفت با طرح های اسرائیل برای بیرون کردن شهروندان فلسطینی از این روستا تاکید کنند. عبدالله ابو رحمه با اشاره به اینکه صدها نفر برای اعلام همبستگی با ساکنان خان الاحمر شب را در چادر می گذرانند، گفت: این اقدام و تحصن تا زمانی ادامه خواهد یافت که مقامات اسرائیل از سیاست های خود در آواره کردن فلسطینی ها و تخریب خانه های آنها عقب نشینی کنند.
دادگاه عالی اسرائیل پنجم ماه جاری درخواست ساکنان روستای خان الاحمر برای جلوگیری از تخریب خانه های روستا و بیرون کردن فلسطینی ها از آن و جلوگیری از تخریب روستای خان الاحمر را نپذیرفت و تخریب آن را در مدت یک هفته تایید کرد. در این روستا که در شرق قدس قرار دارد، حدود 200 فلسطینی ساکن هستند که 53 درصد از آنها کودک و 95 درصد آوارگانی هستند که نام آنها را آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) ثبت کرده است.
 

نظر شما