شناسهٔ خبر: 28204139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم ۱۵۰ ساله زیارت قرآن سعیدآباد برگزار می‌شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت:مراسم زیارت قرآن سعید آباد قدمتی بیش از ۱۵۰ ساله دارد و این قرآن را در روزهای عاشورا به روستای سعیدآباد لنجان می‌آورند و مردم از روستاها و شهرهای مختلف برای زیارت آن به این روستا سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین صفری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اظهار کرد: قرآن سعیدآباد یکی از با ارزش‌ترین آثار تاریخی ایران اسلامی به حساب می‌آید که مربوط به قرن اول یا دوم هجری قمری است.

وی افزود: مراسم زیارت قرآن سعید آباد قدمتی بیش از ۱۵۰ ساله دارد و این قرآن را در روزهای عاشورا، بیست و هشتم ماه صفر و بیست و یکم ماه مبارک رمضان به روستای سعیدآباد لنجان می‌آورند و مردم از روستاها و شهرهای مختلف برای زیارت آن به این روستا سفر می‌کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اضافه کرد: مردم روستای سعیدآباد اعتقاد خاصی به این قرآن دارند زیرا آثار و برکات زیادی را برای این روستا و مردم آن به همراه داشته و به برکت آن مردم روستای سعیدآباد اُنس ویژه‌ای با قرآن کریم دارند.

حسین صفری ادامه داد: قرآن سعیدآباد شامل جزء سوم قرآن کریم بوده که به خط کوفی بر روی پوست آهو تحریر شده و حواشی آن نیز با طلا به تذهیب درآمده که این قرآن منتسب به خط مبارک حضرت علی (ع) است.

وی افزود: همچنین در قالب طرح بصیرت عاشورایی ظهر روز عاشورا ویژه برنامه سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور هیئت های مذهبی و دسته جات عزاداری در جوار حرم مطهر امامزاده شاه خراسان، امامزاده ابراهیم(ع) ورنامخواست و امامزاده احمد(ع) زاینده رود به همراه مداحی ذاکران اهل بیت(ع) سخنرانی و اقامه نماز ظهر روز عاشورا برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم ۱۵۰ ساله زیارت قرآن سعیدآبادلنجان

نظر شما