شناسهٔ خبر: 28203712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله میرباقری:

فساد در جامعه ای که بر محور محبت امام باشد وجود ندارد| کار جریان نفاق قطع کردن رابطه جامعه با امام است

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که تمام روابط حزب الله بر مدار محبت امام است، گفت: کار جریان نفاق این است که ارتباط با امام را قطع می کند و در این صورت جامعه دچار فساد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان این که غالب خطاب های قرآن شامل سران جامعه است، گفت: در ذیل سران این خطاب ها شامل عموم نیز می شود.

وی افزود: اصلاح این است که امام محور صلاح محور جامعه قرار گیرد و جامعه بر محور آن ها ساخته شود، جامعه باید بر محور محبت امام شکل گیرد. تمام روابط ذیل محور ارتباط با امام است که شامل تمام مناسبات زندگی انسان می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که محکم ترین رشته ایمان که انسان را به عالم الهی مرتبط می کند حب و بغض بر اساس رضایت الهی است، اظهار داشت: روابط جامعه ایمانی بر مدار محبت الهی و ولی آن شکل می گیرد.

وی ادامه داد: جامعه ایمانی بر مدار امام یکدیگر را دوست می دارند و بر همین مدار تبری می جویند، جامعه مؤمنان بر مدار تولی و تبری الهی شکل می گیرد، در هر مؤمنی رشته ای از ولایت امام وجود دارد و این که در روایت آمده اگر انسان مؤمنی را هتک کند ولایت او قطع می شود منظور همان رشته ولایت است.

آیت الله میرباقری با بیان این که اگر محور محبت امام باشد مناسبات مالی جامعه نیز بر همین اساس شکل می گیرد، ابراز داشت: چنین جامعه ای باید انفاق و ایثار کند یعنی حتی خود انسان رنج ببرد اما اجازه ندهد که مؤمن دیگر رنجیده شود.

وی عنوان کرد: ریشه ایثار در محبت به خدا و محبت امام است، اگر رشته ارتباط با امام محور قرار داده شده تمام روابط انسان محبت می شود، اگر انسان از خواسته های خود گذشت به امام  خواهد رسید.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شرایط یک شهر نمایش روح اهل آن است و اگر می خواهیم نیازمندی ها و شرایط آن ها را ببینیم باید به اوضاع شهر نگاه کرد، نیازهای انسان بر حول محور امام آن ها شکل می گیرد، خداوند پیامبر و امام را فرستاد که تمام روابط بر اساس محبت الهی و امام باشد.

وی اضافه کرد: در عصر ظهور با صلوات تجارت می شود حتی از آن بالاتر روابط به جایی می رسد که مؤمنان دست در جیب یکدیگر می کنند، جامعه ای که تمام مناسابات آن به امام باز می گردد بلد امین است و در آن فساد وجود ندارد.

آیت الله میرباقری با بیان این که کار جبهه کفر و نفاق این است که فساد می کنند، گفت: حتی ممکن است که توهم داشته باشند که کار درست انجام می دهند اما در واقع فساد می کنند، اگر محبت امام اصل شد مال برای امام است و همه بیشتر کار می کنند و کمتر بر می دارند.

وی افزود: تمام روابط حزب الله بر مدار محبت امام است، کار جریان نفاق این است که ارتباط با امام را قطع می کند و در این صورت جامعه دچار فساد می شود، سیدالشهدا به میدان آمدند که امت بر حول امام بازگردند و کافران جدا شوند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که اگر عمل بر مدار امام نباشد عمل صالح نیست، اظهار داشت: از برکات عاشورا روز ظهور و رجعت است، امام زمان(عج) سر سفره ای که امام حسین(ع) پهن کردند صف ها را جدا کرده و بساط ظلم را جمع می کنند./1323/

نظر شما