شناسهٔ خبر: 28203601 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیانیه کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت برای شفاف‌سازی سود سهام کارخانه

گروهی از کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت با انتشار بیانیه‌ای، خواستار رسیدگی مسئولان به روند توزیع سود سهام خود در این واحد تولیدی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت در این نامه از مسائل و مشکلاتی که به وضعیت سهام و روند توزیع سود سهام آنها از کارخانه ایران پوپلین بازمی‌گردد، به عنوان علت اصلی مشکلات خود یاد کرده‌ و خواستار روشن شدن وضعیت سهام خود از مسئولان شدند.

در این بیانیه که متن کامل آن در زیر آمده، گروهی از کارگران بازنشسته سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت به نیابت از ۱۱۶۱ کارگر ضمن قدرانی از مسئولان بانک ملی ایران و مدیریت شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی به عنوان بیشترین سهامداران ایران پوپلین به تشریح مطالبات صنفی خود پرداختند.

در ابتدای این بیانیه با بیان اینکه ما تعداد بیش از ۱۱۶۱ سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت هستیم که حدود ۲۷ سال است که از سود سهام خود بهره‌ای نبرده‌ایم  و در این مورد علارغم پیگیری‌های زیاد کسی پاسخگوی ما نبوده، آمده است: خواسته ما از مسئولان تسویه حسابهای مالی با  ما سهامداران جزء کارخانجات ایران پوپلین است.

در ادامه این بیانیه همچنین  آمده است: ما کارگران دیروز و بازنشستگان سهامداران امروز ایران پوپلین هر گونه تغییر و تحول، نقل و انتقال، بدون لحاظ کردن نظرات سهامدارن بخش کارگری را خلاف موازین قانونی دانسته و خواستار ادامه فعالیت تولیدی این کارخانه در زیر بنای ۱۲ هکتاری از ۲۵ هکتار زمین این شرکت می‌باشیم.

در بخش دیگری از بیانیه کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت آمده است: ما سهامدار ایران پوپلین حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران و حامی خط ولایت فقیه بوده و هستیم و در این بین در خصوص سوءاستفاده برخی ازحواشی اعتراضات صنفی‌مان سهامداران را از سوی دشمنان داخلی و خارجی محکوم  کرده و لحظه‌ای از این خط قرمز عدول نخواهیم کرد.

در ادامه گزارش کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت آمده است: به اعضای هیئت مدیره ایران پوپلین هم پیشنهاد می‌کنیم که به جای تقابل – دست استمداد  به ما سهامداران داده و در خصوص  وضعیت سهام ما کارگران بازنشسته و سود حاصل از آن بعد از گذشت حدود ۲۷ سال تعیین تکلیف کنند.

کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت با بیان اینکه ماخواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه هستیم، تاکید کردند: هر گونه خرید و فروش سهام این کارخانه و تغییرات مدیریتی آن بدون در نظر گرفتن میزان سهم آنان عملی غیرقانونی است.

کارگران بازنشسته سهامدار کارخانه ایران پوپلین همچنین تصریح کردند: ما سهامداران پس از ۴ سال مکاتبات اداری هم‌اکنون پیشنهاد خود را در سه بند برای رسیدن به مطالبات مالی و قانونی خود به مسئولان اعلام می‌کنیم:

۱-فروشگاه پارچه واقع در منظریه به سهامداران واگذار گردد تا از منابع درآمدی آن سهامداران جزء بخش کارگری ذینفع شوند.

۲-فروشگاه تعاونی مصرف که سالیان سال بدون بهره‌برداری است، در اختیار ما سهامداران قرار داده شود.

۳- و پیشنهاد آخر اینکه ما سهامداران جزء (بخش کارگری) حتی در شرایط فعلی اقتصادی کشور خواستار اداره شرکت بوده و با تمام توان با تولید خود حقوق کارگران را در موقع مقرر پرداخت و منجر به سوددهی خواهیم شد.

در پایان این نامه، کارگران سهامدار ایران پولین درخواست رسیدگی به مشکلات خود را مطرح کرده‌ و گفته‌اند: از همه مسئولان بالادستی در استان گیلان ضمن تقاضای رسیدگی به مشکلات کارگران سهامدار ایران پوپلین خواستار بررسی راه‌حل‌های مناسب برای مشخص شدن وضعیت سهام خود هستیم.

نظر شما