شناسهٔ خبر: 28203410 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تجمع بزرگ عاشوراییان در تکاب برگزار شد

به گزارش ایرنا، اجتماع عزاداران حسینی که با شرکت اقشار مختلف مردم از میدان آزادی تا روبروی جمعیت هلال احمر شهر تکاب برگزار شد، با مدیحه سرایی و شعرخوانی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، اجتماع عزاداران حسینی که با شرکت اقشار مختلف مردم از میدان آزادی تا روبروی جمعیت هلال احمر شهر تکاب برگزار شد، با مدیحه سرایی و شعرخوانی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) فضایی معنوی به خیابان های تکاب بخشید.
در این آیین معنوی، زنان و مردان و کودکان و نوجوانان عزادار شهرستان تکاب، سیاه پوش شده و در رثای شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
مردم عزادار شرکت کننده در تجمع بزرگ عاشوراییان با پرچم های سبز و سیاه به یاد شهدای کربلا سینه زنی کردند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان تکاب در این مراسم معنوی، با اشاره به مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان گفت: عزاداری و گریستن بر مصائب اهل بیت (ع) موجب زنده نگاه داشتن پیام عاشورا و ماندگاری حقانیت خاندان پیامبر اکرم (ص) می شود.
حجت الاسلام عیسی برادری با اشاره به اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی از آموزه های عاشورایی نشات گرفته است، اضافه کرد: نهضت عاشورا ظرفیت بزرگی برای الگوبرداری افراد در زندگی است که جا دارد از آن در این ایام به خوبی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) الگوی مقاومت مسلمانان جهان در برابر زورگویان و مستکبران است، افزود: توسل به اهل بیت (ع) و حرکت در مسیر قیام عاشورا تضمین کننده عزت و سعادت امت اسلامی است.
همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان تکاب، کوچه ها و خیابان های شهر و روستاها سیاهپوش شده و مردم عزادار این شهرستان همنوا با سراسر کشور با رونق بخشیدن به دسته های سینه زنی و زنجیر زنی برای سوگواری در تاسوعا و عاشورای حسینی آماده می شوند.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام

نظر شما