شناسهٔ خبر: 28203401 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

گیلان/راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی در اورژانس گیلان

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر پیمان اسدی- رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گیلان، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که به مناسبت روز ملی تاسیس اورژانس انجام شد، از ایجاد مرکز کنترل MCMC اورژآنس در رشت خبر داد.
رییس مرکز مدیریت اورژانس با اشاره به این مطلب که نخستین پایگاه های اورژانس در شهرهای رشت، رودبار و منجیل ایجاد شده است افزود: ناوگان خودرویی اورژانس گیلان به صورت کامل در دو سال اخیر نوسازی شده است.
وی با اشاره به حضور فعال اورژانس گیلان در ایام اربعین حسینی در مرز مهران تصریح کرد: حدود 80 هزار ماموریت اورژانسی در سال 96 در گیلان به انجام رسیده است، در این راستا نسبت به سال گذشته، شاهد رشد 16 درصدی بوده ایم.
دکتر اسدی ادامه داد: طی ایام تعطیلات عید نوروز، برپایی کمپ های سلامت را در ورودی های شهرهای استان در دستور کار داشته ایم و در ایام تابستان نیز 25 هزار و 253 عملیات اورژانسی در قالب طرح امداد تابستانی انجام شده است.
وی با اعلام این که امسال هیچ مورد فوت شده در مناطق طرح سالم سازی دریا نداشته ایم، اظهار داشت: تمام افراد غرق شده در خارج طرح سالم سازی دریا بوده اند.
این مقام مسوول در پایان سخنان خود از مجهز بودن تمام خودروهای اورژانس گیلان به GPS خبر داد و گفت: مرکز کنترل MCMC به منظور کنترل اتاق های ICU تمام بیمارستان های رشت، در سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.غ/

نظر شما