شناسهٔ خبر: 28203316 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سراوان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بسیج  از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام گودرزی مبلغ اعزامی از شهرستان قم در این همایش در خصوص جایگاه زن و محبت بین مادر و فرزند  گفت: هر کجا که از علاقه سخن به میان می‌آید، علاقه مادر به فرزند مثال زده می‌شود چرا که این علاقه و محبت خدادادی است و خداوند متعال در دل و سینه مادر قرار داده است.

وی افزود: اولین جمعه ماه محرم که حضرت علی اصغر(ع) طفل ۶ ماهه دشت کربلا که به دست یزیدیان به شهادت رسید، به یاد مظلومیت این طفل معصوم به عزا می‌نشینند.

حجت‌الاسلام گودرزی خاطر نشان کرد: سیاه پوش کردن و خدمت در جلسات عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) ذخیره‌های خیر هستند که به‌عنوان اعمال صالح انسان به شمار می‌رود.

صالحه علی صوفی یکی از مادرانی که با طفل ۶ ماهه خود در این مراسم حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگارما اظهار کرد: به یاد به شهادت رسیدن طفل ۶ ماهه دشت کربلا، در همایش شیرخوارگاه حسینی که در مهدیه شهرستان برگزار شده، شرکت کرده است.

وی افزود: نهضت کربلا توسط حضرت زینت(س) به نسل‌های بعد منتقل شد که در این برهه از زمان وظیفه مادران است که نهضت عاشورا را با انتقال به فرزندان خود، زنده نگه دارند.

این مادر سراوانی گفت: با حضور و شرکت در مراسمی که منتسب به اهل بیت(ع) است، می‌خواهد فرزندش را زندگی و رشادت‌های اهل بیت(ع) آشنا کند.

علی صوفی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، لذا آرزو دارم فرزندم نیز در این مسیر(مکتب سرخ حسینی) گام بردارد.

نظر شما