شناسهٔ خبر: 28202832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعلام محل‌ اقامه نماز ظهر عاشورا در زنجان

گروه فرهنگی- رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از اقامه نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: روستاهای دارای روحانی مستقر نیز نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می‌کنند.

صاحب‌خبر -
اعلام محل‌ اقامه نماز ظهر عاشورا در زنجانسعید ناصری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا در همه مراکز شهرستان‌های استان زنجان اقامه می‌شود و هم‌استانی‌ها می‌توانند از طریق زیرنویس‌های شبکه اشراق از محل‌های برپایی نماز مطلع شوند.
وی با اشاره به اینکه در روستاهایی که روحانی مستقر در آن‌ها حضور دارد نیز نماز ظهر عاشورا اقامه می‌شود، عنوان کرد: در شهر زنجان میدان انقلاب برای اقامه نماز به امامت آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان انتخاب شده که ممکن است چند نقطه دیگر شهر نیز اضافه شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان بیان کرد: حد فصل امامزاده سید ابراهیم(ع) تا میدان انقلاب، ضلع شمال شرقی میدان انقلاب و ضلع شرقی سعدی وسط برای استقرار خواهران به منظور اقامه نماز در نظر گرفته شده است.
این مسئول ادامه داد: حد فاصل سبزه‌میدان تا میدان انقلاب، ضلع غربی سعدی وسط و ضلع شمال‌غربی میدان انقلاب نیز برای استقرار آقایان در نظر گرفته شده و برای سهولت تردد آقایان از ضلع شمالی و بانوان از ضلع جنوبی خیابان امام رفت‌ و آمد کنند.
ناصری با اشاره به اینکه 14 نقطه برای آقایان و 14 نقطه برای بانوان به‌منظور تجدید وضو پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: 7 مسجد از جمله آقا کاظم، رسول‌الله(ص)، بیت‌العباس، سید فتح‌الله، مسجد جامع، عباس قلی خان و امامزاده سید ابراهیم(ع) برای خواهران در نظر گرفته شده که در صورت وجود سرویس بهداشتی جداگانه آقان نیز می‌توانند از این محل‌ها استفاده کنند، ضمن اینکه از برخی مغازه‌ها نیز شیرهای آب به بیرون هدایت شده تا مورد استفاده نمازگزاران قرار گیرد.
وی یادآور شد: موکت، مهر و زیرانداز برای اقامه نماز ظهر عاشورا پیش‌بینی شده اما با توجه به اینکه همه ساله به تعداد نمازگزاران افزوده می‌شود از مردم تقاضا داریم حدالامکان با وضو باشند و مهر و زیرانداز همراه داشته باشند.
انتهای پیام

نظر شما