شناسهٔ خبر: 28202768 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جذابیت تمرین روز بعد از صعود

ایگور- بیرانوند؛ تمرین جدی و کری سخت (گزارش تصویری)

بعد از پیروزی مقابل الدحیل قطر و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان جو و انرژی فوق العاده‌ای در اردوگاه پرسپولیس شکل گرفت و علیرضا بیرانوند همانند همیشه رهبری ماجرا را در دست گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دروازه بان ملی پوش پرسپولیس که زمینه ساز گل صعود سرخپوشان شده، یک تمرین ریکاوری پر انرژی و کری را پشت سر گذاشت. روحیه مثالزدنی این دروازه‌بان جالب‌ترین سوژه در تمرین ریکاوری پرسپولیس بعد از کسب پیروزی تاریخی مقابل الدحیل قطر و حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود.


علیرضا بیرانوند که در دقایق پایانی این بازی با یک شروع مجدد خارق العاده توانست گادوین منشا را در فرصتی تک به تک با دروازه بان حریف قرار دهد و اینچنین در گل صعود سرخپوشان سهیم باشد، با انرژی و کری خوانی جالب توجه خود، مرد اول تمرین این تیم لقب گرفت. 

 


ماجرا از جایی شروع شد که رابطه صمیمانه دروازه بان ملی پوش با ایگور پانادیچ به عنوان مربی دروازه بانان این تیم به یک کری بزرگ تبدیل شد. مربی دروازه بانان کروات سرخپوشان که در خلال تمرین همواره علاقه مند به کری خوانی و چلنج با شاگردانش است بعد از اینکه شجاع خلیل زاده را به واسطه مصدومیتش دور از دسترس می‌بیند، به سراغ علیرضا بیرانوند رفت. چالش دریافت و مهار ضربات او توسط دروازه بانان در نهایت به یک کری بزرگ تبدیل شد. علیرضا بیرانوند که در ابتدای تمرین با توجه به فشاری که در جریان بازی متحمل شده بود، واکنش جالبی روی ضربات او نداشت با اعلام تنبیهاتی که ایگور پانادیچ برای او در نظر گرفته بود در نهایت موفق به شکست او شد. ایگور بعد از مشاهده عدم انرژی دروازه بان خود از او خواست در صورتی که هر ضربه‌اش تبدیل به گل شود جریمه‌اش را با شنا رفتن بدهد. از زمان اعلام این تنبیه این دروازه‌بان روی تمامی ضربات ایگور واکنش موفقی از خود به جا گذاشت تا کری به حد اعلایی برسد. علیرضا بیرانوند بعد از مهار هر ضربه مربی خود رو به او جملاتی کنایه‌آمیز می‌گفت و بعد از هر ناکامی‌ این مربی کروات به شدت کری‌ها می‌افزود. این شرایط تا جایی پیش رفت که حتی علیرضا بیرانوند در بخشی از تمرین همانطور که از تصاویر مشخص است به ایگور پانادیچ اعلام کرد حاضر است ضرباتش را در شرایطی که یک پایش را بالا برده مهار کند!

 


بیرانوند که پیش از جام جهانی با کری بزرگ و فراگیر خود با کریس رونالدو، فوق ستاره پرتغالی به چالشی بزرگ دچار شده بود، در نهایت با مهار پنالتی این بازیکن آن را به سود خود خاتمه داد و اینبار هم نشان داد در صورتی که پای کَل کَل در میان باشد، با انرژی و روحیه بزرگی به مقابله با آن خواهد پرداخت.


نمونه دیگر این موفقیت در کری را در جدال او با عمر السوما شاهد بودیم؛ جایی که او بعد از نمایش نه چندان مطلوب در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در بازی برگشت مقابل این مهاجم گلزن سوری و همچنین در جدال ملی و انتخابی جام جهانی با دریبل‌هایش در صدد نمایش برتری خود مقابل او بود.


علیرضا بیرانوند بعد از اتمام تمرین ویژه با مربی دروازه بانان پرسپولیس بارها با نمایش دستانش زیر گلو به ایگور پانادیچ به شوخی اعلام کرد که سرش را بریده و او مرد موفق و پیروز این جنگی که او تعریف کرده بوده است. ادامه این کری البته به تنیس فوتبال هم کشیده شد و دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در این بخش نیز در شرایطی که با سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا و بشار رسن همگروه بود با تلاش خود برای ثبت پیروزی مقابل ایگور پانادیچ و دیگر هم‌تیمی‌هایش در صدد جبران کری‌ها بود.

 


پانادیچ اما در نهایت از قدرت رهبری و مسوولیتی خود به عنوان مربی سود برد و به او دستور داد تا تمرین را با شنا رفتن پایان دهند و البته برای اینکه دروازه‌بان موفق تیمش همچنان انرژی و روحیه خود را حفظ کند به شوخی با او پرداخت و در حالتی که این دروازه بان شنا می‌رفت از او کولی هم گرفت.


علیرضا بیرانوند که با نمایش موفق در جام جهانی و اکنون در لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن پرسپولیس به دروازه‌بانی قابل اعتماد تبدیل شده، امیدوار است با حفظ این روند آمادگی روحی – روانی و بدنی بتواند شانس تجربه دومین تورنمنت مهم ملی‌اش را نیز افزایش دهد و در جام ملت‌های آسیا نیز همچنان پیراهن شماره یک را از آن خود کند. او البته پیش از این رقابت‌ها باید در جدالی سنگین و سرنوشت‌ساز رضایت برانکو ایوانکوویچ را برابر السد قطر جلب کند. جایی که سرخپوشان با لشکری از غایبان و نیمکت خالی خود چشم به موفقیت تک تک بازیکنان و خصوصا بیرانوند دوخته‌اند. نمایشی همانند دیدار مقابل الدحیل در استادیوم آزادی که با یک آغاز مجدد مناسب بازی و پاس گل صعود همراه شد. باید دید شماره یک پرسپولیس از پس این مسوولیت برخواهد آمد یا خیر.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

(گزارش تصویری: امیرحسین خیرخواه)

نظر شما