شناسهٔ خبر: 28201784 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهدالرضا(ع) یکپارچه عزا و ماتم است؛ شور حسینی مشهد را فراگرفت+فیلم

R41347/P41362/S6,1188/CT16

مشهدالرضا(ع) در ایام عزاداری امام حسین(ع) یکدست عزا و ماتم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حرم منور رضوی و مشهدالرضا(ع) همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم است و زائران و مجاوران متعددی از اقصی نقاط ایران خود را به مشهد رسانده‌اند تا عزاداری سرور و سالار شهیدان را در مشهدالرضا(ع) برپا کنند.

دسته‌های متعدد عزاداری در اطراف حرم منور رضوی حضور دارند و در حال عزاداری برای سرور و سالار شهیدان هستند. نکته‌ مهمی که در عزاداری‌ها شاهد آن هستیم این است که آداب و رسوم متعددی در برگزاری این عزاداری‌‌ها مشاهده می‌شود و مشخص است که دسته‌های عزاداری متعلق به فرهنگ‌های متنوعی هستند.

همچنین شب گذشته همزمان با شب تاسوعای حسینی دسته‌های متعدد عزاداری در اطراف بارگاه منور رضوی حضور داشته و مراسم عزاداری را برپا داشتند.

این روزها و شب‌‌ها اما حرم منور رضوی محور تمام عزاداری‌هاست و زائران و مجاوران متعددی در بارگاه منور رضوی حضور دارند و در حال برگزاری عزاداری هستند.

زائران و مجاوران از اقصی نقاط ایران و بلکه جهان خود را به پایتخت معنوی جهان اسلام رسانده‌اند تا همزمان با ایام سراسر سوگ سرور و سالار شهیدان در مشهدمقدس حضور داشته باشند و عزاداری حسینی را در جوار بارگاه منور رضوی برپا کنند.

از روزها قبل حرم منور رضوی آماده برپایی این مراسم طبق سنوات سال گذشته بوده و اینک در شب تاسوعای حسینی شاهد هستیم که حرم منور رضوی مملو از حضور زائرانی است که خود را مهیای برپایی آئین و عزاداری‌های خاص این شب در جوار بارگاه منور رضوی می‌کنند.

صحن و سراهای حرم منور رضوی اینک مملو از حضور زائران است و آستان قدس رضوی و به ویژه معاونت‌‌هایی مانند تبلیغات اسلامی و اماکن متبرکه و زائران غیرایرانی بیشترین تدارک را برای این ایام دیده‌اند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما