شناسهٔ خبر: 28201431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همکاری ۳۶۳ روحانی مبلغ برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۳۶۳ روحانی مبلغ برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی ۳۶۳ روحانی مبلغ اعزامی از قم و بومی استان با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۵۱۰ بقعه متبرکه و آستان امام زادگان گیلان در حال برگزاری است افزود: این طرح تا ۱۷ آبان ماه در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ۲ بخش اجرا می‌شود گفت:در بخش اول برنامه‌ھای فرھنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود و در بخش دوم نیز اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: تجمع بزرگ لبیک یا حسین (علیه‌السلام)، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، اقامه نماز ظهر عاشورا، همایش رهروان زینبی و نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، ویژه مراسم اربعین حسینی و تجمع لبیک یا رسول الله از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در طرح بصیرت عاشورایی معرفی کرد و گفت: ۶۳ مبلغ اعزامی از قم و ۳۰۰ مبلغ بومی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: ۲۸ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است که از این تعداد ۱۱ خیمه ویژه کودک و نوجوان، ۸ خیمه معرفت چند رسانه‌ای و ۹ خیمه هم به مشاوره اختصاص دارد.

حجت الاسلام ستار علیزاده درباره اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام گفت: گیلان ۲۸۱ موقوفه با نیت روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام در ایام محرم و صفر دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

فعالیت بیش از ۳۰۰ روحانی مبلغ برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در گیلان

برچسب‌ها:

نظر شما