شناسهٔ خبر: 28201133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

تهیه پیش‌نویس تشکیل پارلمان اصلاحات در شورای عالی سیاست‌گذاری/ استقبال سخنگوی وزارت خارجه از توافق سوچی در مورد ادلب سوریه/ عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از طرح موضوع تهران در نشست شورای امنیت

تهیه پیش‌نویس تشکیل پارلمان اصلاحات در شورای عالی سیاست‌گذاری، استقبال سخنگوی وزارت خارجه از توافق سوچی در مورد ادلب سوریه، عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از طرح موضوع تهران در نشست شورای امنیت، ساخت ٦٣٠ واگن برای متروی تهران توسط کنسرسیوم ایرانی- چینی، دستور روحانی به استاندار اصفهان برای بررسی علل حادثه تصادف محور نطنز-کاشان، تعهد فرانسه به حفظ برجام، جزئیات برگزاری رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در بندرعباس، استعلام وزارت کشور از ۲ نهاد نظارتی و حقوقی درباره شمولیت شهرداران در قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تصویب طرح عرضه نفت خام به صورت ارزی در رینگ صادراتی بورس انرژی، بخشی از اخبار مهم سیاسی امروز بود.

صاحب‌خبر -

تهیه پیش‌نویس تشکیل پارلمان اصلاحات در شورای عالی سیاست‌گذاری/ جلسه دوم شورای عالی به تعویق افتاد

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: پیش نویس اولیه تشکیل پارلمان اصلاحات در شورای عالی آماده شده و من فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک مقدمات تشکیل این نهاد فراگیر برای جریان اصلاحات مهیا خواهد شد.

موضوع بازنشستگی شهردار تهران را با انگیزه‌های سیاسی مطرح می‌کنند/ با تقلب نمی‌توان به مردم خدمت کرد/ صلاحیت جانبازی افراد سالانه احراز شود

معاون پارلمانی شهردار تهران مطرح کرد: شهرداری جزو نهادهای خاص محسوب می‌شود و شورای نگهبان این موضوع را مطرح کرده که دستگاه‌های خاص مشمول اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شوند.

استقبال سخنگوی وزارت خارجه از توافق سوچی در مورد ادلب سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه از توافق سوچی در مورد ادلب سوریه استقبال کرد.

اقتصاد کوپنی کار درستی است/ نباید درگیر واژه‌ها و رفتارهایی شویم که از دید اجتماعی ممکن است نامناسب باشد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص شرایط کنونی کشور گفت: اقتصاد کوپنی کار درستی است اما چون در برابرش جبهه‌گیری می‌شود، انجام نمی‌دهیم. ما نباید درگیر واژه‌ها و رفتارهایی شویم که از دید اجتماعی ممکن است نامناسب باشد. باید مشکل مردم را حل کنیم.

تصویب FATF  بهانه را از دشمنان ایران می‌گیرد/ وقتی به نیویورک می‌روم از کسینجر تا کری به دیدارم می‌آیند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند، گفت: سفر نیویورک فرصت بسیار خوبی برای دیپلماسی کشور در بالاترین سطح ریاست جمهوری است.

عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از طرح موضوع تهران در نشست شورای امنیت/ «می» و «ماکرون» انتخابی جز دفاع از توافق هسته‌ای ندارند

یک دیپلمات آمریکایی که نامش برده نشد به واشنگتن‌پست گفت: ترامپ به جای اینکه نشستی درباره ایران برگزار کند باید ریاست نشستی درباره عدم ترویج و اشاعه سلاح و قانون‌مداری را برعهده داشته باشد.

ساخت ٦٣٠ واگن برای متروی تهران توسط کنسرسیوم ایرانی- چینی

سخنگوی وزارت کشور از تامین و ساخت ٦٣٠ واگن برای متروی تهران توسط کنسرسیوم ایرانی-چینی خبر داد.

دستور روحانی به استاندار اصفهان برای بررسی علل حادثه تصادف محور نطنز-کاشان/ ابراز همدردی روحانی با مجروحان و بازماندگان

رئیس جمهور در پیامی وقوع حادثه تلخ و دلخراش برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر سوخت در محور نطنز – کاشان را که منجر به جان باختن و مصدومیت عده‌ای از هموطنان عزیز گردید، موجب اندوه عمیق ملت عنوان کرد و از مسئولان استانی به ویژه استاندار اصفهان خواست برای مداوای مجروحان و تسکین آلام خانواده های داغدیده تلاش کنند.

فرانسه همچنان به حفظ برجام متعهد است/ آمریکا نمی‌تواند کار آژانس را زیر سوال ببرد

نماینده فرانسه در آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ابراز تاسف کرد و گفت: این کشور (آمریکا) نمی‌تواند کار آژانس برای راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای را زیر سوال ببرد.

نامه یک سناتور جمهوری‌خواه به وزارت دادگستری برای بررسی موارد نقض قانون در دیدار محرمانه «جان کری» و «ظریف»

سناتور جمهوری خواه آمریکایی در نامه‌ای به دادستان با اشاره به دیدارهای محرمانه وزیر خارجه پیشین با مقامات ایران گفت: آمریکایی‌ها مستحق آن هستند که بدانند قانون آمریکا بدون توجه به موقعیت‌های شغلی گذشته اجرا می‌شود یا خیر.

توافق کاهش سقف تولید نفت، یک «قاعده دائمی» است/ ایران عضو بسیار مهم اوپک است

دبیرکل کارتل نفتی اوپک امروز در جریان یک نشست نفتی در امارات گفت: اوپک باید برای خیر اقتصاد جهانی در شرایطی که ایران به عنوان عضو موسس این سازمان تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، متحد بماند.

جزئیات برگزاری رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در بندرعباس/ علی لاریجانی سخنران مراسم رژه

سخنگوی سپاه از برگزاری رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در بندرعباس به میزبانی سپاه و سخنرانی دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

استعلام وزارت کشور از ۲ نهاد نظارتی و حقوقی درباره شمولیت شهرداران در قانون منع بکارگیری بازنشستگان+ سند

سخنگوی وزارت کشور در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار نامه‌ای از ارسال استعلام وزارت کشور از دیوان محاسبات کشور و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به منظور اعلام صریح نظرات آنها درباره شمولیت شهرداران در قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داد.

طرح عرضه نفت خام به صورت ارزی در رینگ صادراتی بورس انرژی تصویب شد

شورای عالی هماهنگی اقتصادی با هدف متنوع‌سازی روش‌های فروش نفت، طرح عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی در داخل کشور به صورت ارزی را تصویب کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما