شناسهٔ خبر: 28200470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انگلیس از مردم مقدونیه خواست به تغییر نام رای دهند

معاون امور اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه انگلیس از شهروندان مقدونیه خواست تا در رفراندوم آتی به نام جدید کشورشان رای مثبت دهند و تصمیمی اتخاذ کنند که مسیر آنها را به سمت عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو باز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الن دانکن، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا تاکید کرد: امیدوارم مردم در رفراندوم ۳۰ سپتامبر شرکت کنند. این گامی چشمگیر و رو به جلو برای مقدونیه خواهد بود و معتقدم که همه خصوصا جوانان به این تصمیم علاقه نشان می‌دهند... جوانان باید بدانند که این درباره آینده آنهاست و این راه مقدونیه را به سمت عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا سوق می‌دهد.

الن دانکن که اخیرا به مقدونیه سفر کرده است، پس از دیدار با معاون نخست‌وزیر مقدونیه درا مور اقتصادی و امضای یک یادداشت تفاهم در حوزه استراتژی انرژی این سخنان را مطرح کرد.

در ۱۷ ژوئن، وزرای خارجه یونان و مقدونیه پس از چند دهه مناقشه توافقی را برای تغییر نام این جمهوری سابق یوگوسلاوی به جمهوری مقدونیه شمالی به امضا رساندند. قرار است رفراندومی در ۳۰ سپتامبر برای تایید یا رد این توافق برگزار شود. چنانچه تغییر نام تایید شود، این کشور می‌تواند در ناتو و اتحادیه اروپا عضو شود.

در همین حال وزیر توسعه اتحادیه اروپا پس از رایزنی با نخست‌وزیر مقدونیه در اسکوپیه، از رفراندوم آتی به عنوان فرصتی استثنایی برای ارتقای وضعیت این کشور یاد کرد. به گفته او، چنانچه تغییر نام تایید شود مقدونیه گامی بزرگ به سمت اتحادیه اروپا برمی‌دارد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما